رئیس پارلمان لبنان در مراسم سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر از جامعه جهانی و اتحادیه عرب خواست تا به این پرونده رسیدگی کنند.

نهادهای بین المللی به پرونده امام موسی صدر رسیدگی کنند

به گزارش قدس آنلاین، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در سخنان خود در مراسمی به مناسبت سی و نهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش تاکید کرد: درود بر موسی صدر چرا ایشان زندگی و امید را به ما یاد داد زمانیکه دولت از وظیفه خود در دفاع از کشور بازماند و دست کشید وی گلهای مقاومت را در وجود ما کاشت.درود براو چرا که بت های غم و دیوارهایی که صدای ما را به کسی نمی رساند شکست.موسی صدر باعث بیدار کردن روزگاران درون ما شد و کاری کرد که ما محرومیت را تبدیل به فعالیت و حرکت کنیم او به ما نشان داد که هر تجاوزی نیازمند یک مقاومت است. امام موسی صدر به ما نشان داد که اقدامات تروریستی صهیونیستها در مرزهای جنوب لبنان چهره حقیقی دیگری از تروریسم تکفیری است.

وی در ادامه افزود: داستان ما از زمانی شروع شد که ناامیدی و یاس تمام وجود ما را در البقاع و عکار و النبعه و الضاحیه و اردوگاهها فرا گرفته بود آتش و محاصره بر ما فرود آمده بود.ما با امام موسی صدر و دو همراهش عهد می بندیم که برای از بین بردن محرومیت تلاش کرده و از آرمان فلسطین و امنیت ملتش محافظت کنیم.

بری افزود: این مساله که هانیبال قذافی به صورت خودسرانه در لبنان در بازداشت به سر می برد نادرست است.ما از نهادهای بین المللی و اتحادیه عرب می خواهیم تا به پرونده امام موسی صدر رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: ما به ملت لبنان به مناسبت آزاد سازی بلندی های القاع و رای بعلبک به دست ارتش تبریک می گوییم و بر ادامه یافتن مبارزاتمان برای تحقق عدالت اجتماعی در کشور تاکید داریم.لبنان توانست از مرحله انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت فراگیر عبود کند و جنبش امل نقش اساسی در این مساله و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع طایفه ای ایفا کرد.

نبیه بری خواستار مشارکت ساکنان البقاع در جشن پیروزی که فردا سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله خواستار آن شده است، شد.

وی در خصوص سوریه تاکید کرد: سوریه عمق عربی و جغرافیایی و تنها گذرگاه زمینی لبنان به شمار می آید. ما نیازمند ایجاد یک شراکت با سوریه و مصر و کشورهای همسایه هستیم. لبنان و همین طور سوریه مرتبط با قضیه فلسطین هستند.نخست باید برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن با سوریه هماهنگ باشیم و بعد از آمریکا و انگلیس و فرانسه قدردانی کنیم.
وی گفت:اسرائیل بار دیگر برای دست اندازی بر آبهای زیرمینی ما و نفت و گازمان تلاش می کند. مقاومت پاسخ ما به تلاش اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان است.

بری تاکید کرد: ما باید همگی پیروزی دوم خود را جشن بگیریم و از همه می خواهم در جشن فردا در بعلبک شرکت کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.