سنندج- اگر این روزها سری به سالن‌های ورزشی بیجار بزنید، متوجه خواهید شد که چرا جوانان دیگر علاقه‌ای به ورزش ندارند یا برخی سالن‌ها به دلایل ناچیز تخریب‌شده است و با یک تعمیرات جزئی دوباره بازسازی و آماده استفاده می‌شود. متأسفانه در بیجار مسئولین اهمیت چندانی به ورزش نمی‌دهند که این مسئله هم به نبود اعتبارات کافی جهت بازسازی سالن‌ها و اماکن ورزشی برمی‌گردد.

ورزش بیجار نشاط می‌خواهد

قدس آنلاین-گروه استان ها-علی جباریان: به نظر می‌رسد مسئولین ورزش شهرستان از حضور ورزشکاران در مسابقات کشوری و کسب مقام‌های آنان  اطلاعی ندارند تا آنجا که فاطمه بابا مرادی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی کاراته در این رابطه می‌گوید: «مهاجرتم به دلیل عدم توجه مسئولین به ورزش مهم‌ترین برنامه آینده‌ام است»

گلایه بانوان ورزشکار

فاطمه بابا مرادی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی کاراته می‌گوید: مهاجرت به دلیل عدم توجه مسئولین  به ورزش مهم‌ترین برنامه آینده‎ام است و یکی از بحث‎هایی که مرا آزار می‎دهد این است که مسئولین ورزش شهرستان ما اصلاً از حضور ما در مسابقات کشوری اطلاعی ندارند و نمی‎دانند که ورزش‌کار شهرستانشان چه مقام‌هایی در طی مسابقات کسب می‌کند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه کار به‌جایی رسیده است که هر شخص پول و بیمه دارد می‎تواند به ورزش ادامه دهد و هر شخص هم که پول ندارد از ورزش کردن و شرکت در میدان‌ها ورزشی محروم می‎ماند و شهرستان بیجار ازلحاظ رشته ورزشی بانوان دارای استعداد فراوانی است، اما عدم توجه مسئولین موجب دلسردی آن‌ها شده است.

آزاده حسینی ورزشکار رشته بدمینتون گفت: متأسفانه سالن‎های ورزشی شهرستان بیجار از استاندارد لازم برخوردار نیستند و یک سالن برای رشته‎های مختلف ورزشی استفاده می‎گردد و چند سالی است که ورزش بدمینتون را به‌صورت حرفه‎ای باوجود تمامی مشکلات دنبال می‎کنم اما متأسفانه در حال حاضر به علت نداشتن یک سالن خط‎کشی شده و مناسب برای این رشته ورزشی پرطرفدار و نبود مربی کاردان مجبور شده‎ایم که این رشته ورزشی را کنار بگذاریم.

پیست اسکی نیازمند اعتبار

خیرالله رستگاری کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار گفت: عملیات اجرای این پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبارات تعطیل گردیده وعدم نظارت کافی توسط مجری طرح عملیات ساخت‌وساز این طرح عملاً تعطیل‌شده است.

وی در ادامه افزود: برای بهینه‎سازی پیست بین‎المللی اسکی بیجار که جزو پنج طرح برتر کشور درزمینه گردشگری است، اگرچه در سال‎های گذشته ۲۰ میلیارد هزینه شده اما به دلایل مختلف این پیست در شرف نابودی است و باید هر چه سریع‎تر در سکوی بالای کوه جهت پیاده شدن و سوارشدن اسکی‌بازان، تأمین آب مورد لزوم فازهای یک و دو، خرید تراکتور چمن‌زنی و  ترمیم چمن‌کاری فاز یک، حفاری کانال و لوله‌کشی به فاز دوم، ساخت اتاقک در بالا و پایین کوه و ساخت آلاچیق ازجمله مشکلات ساختاری و رفاهی این طرح بزرگ است.

اداره ورزش محل تجربه‌اندوزی

سهراب درویشی رئیس سابق هیئت دوچرخه‌سواری بیجار گفت: در حوزه ورزش و جوانان مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری تعیین شوند و تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در انتصاب سرپرست این اداره بر تصمیم درستی بود و تاکنون ورزش بیجار به علت تصمیم‌های اشتباه در انتخاب مدیران ضربه‌های زیادی خورده و متأسفانه پیشرفتی در ورزش بیجار دیده نشده و هرچه جلوتر می‌رویم در حوزه ورزش مانند سایر حوزه‌های جمعیتی، پیشرفت شهری، امکانات رفاهی، بهداشتی و... نسبت به کم‌جمعیت‌ترین شهرهای استان فاصله می‌گیریم.

وی در ادامه افزود: تغییر مجدد سرپرست اداره ورزش و جوانان ظلم در حق کسانی است که عاشقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی دوست دارند در جامعه‌ای سالم و پویا فعالیت کنند و تفریح و اوقات فراغتشان به دغدغه و حاشیه‌سازی تبدیل نگردد و اگر مدیرانی از قبل، اعتراضاتی به اداره کل نداشته‌اند شاید دغدغه‌شان کمتر از سرپرست فعلی که دغدغه حل مشکلات ورزش بیجار و رساندن آن به گوش مسئولین بالادستی را دارد، نبوده است. بیجار نیاز دارد به شکوفایی سال‎های گذشته برسد و این موضوع نباید منجر به تصمیم‌گیری در تغییر مدیریت ورزش شود.

وضعیت نامعلوم استخر سرپوشیده  

رئیس هیئت شنای بیجار نیز اظهار کرد: در شهرستان بیجار با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر فقط یک استخر فعال است درحالی‌که استخر ۱۷ شهریور که حدود ۲ سال است تعطیل هست، تنها بااعتبار ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود و نیز استخر نیمه‌کاره آموزش‌وپرورش  نزدیک به چهار  می‌شود به بهره‌برداری نرسیده است.

رئیس هیئت شنای بیجار گفت: متأسفانه مسئولین هیچ‌گونه اهمیتی برای ورزش شنا باوجود قهرمانان استانی و کشوری قائل نمی‌شوند. هزینه وسایل شنا و ورزش‌های آبی بسیار زیاد است و هیئت شنا به دلیل نداشتن هیچ‌گونه بودجه‌ای توان خرید آن‌ها را ندارد و تنها استخری که در بیجار فعال است، استانداردهای کافی جهت تمرینات حرفه‌ای را ندارد.

ضعف زیرساخت‌ها

یکی از فعالان ورزش بیجار در رابطه با ضعف سالن‌های ورزشی اظهار کرد: متأسفانه در بیجار از یک سالن فوتسال با زمین مناسب هم محروم هستیم و وقتی‌که می‌خواهیم در سالن حرکت کنیم پایمان به کف‌پوش نامناسب و فرسوده سالن‌ها گیر می‌کند و در فصل زمستان به دلیل نبود بخاری و موتورخانه نامناسب  فضای سالن‌ها بسیار سرد است.

محمدالله‎کرمی افزود: از تمام مسئولین خواهشمندیم کاری کنند تا تمامی جوانان رو به ورزش موردعلاقه خود آورده تا دچار مشکلات اجتماعی و آسیب‌های در کمین نشسته نشوند.

کرمی ادامه داد:  ای‌کاش مسئولین مقداری به تفریحات و ورزش جوانان توجه می‌کردند تا بتوانند استعدادها و توانایی‌هایی که دارند را در ورزش موردعلاقه‌شان بروز دهند.

این فعال عرصه ورزش افزود: امیدواریم که در آینده به مشکلات ورزش این شهرستان محروم رسیدگی شود تا بتوانیم در تمامی رشته‌های ورزشی در کشور بدرخشیم و مایه سرافرازی استان کردستان و شهرستان بیجار شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.