شهرکرد-مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس برای ثبت نام دانش آموزان نباید هیچ گونه اجباری برای پرداخت کمک هزینه برای والدین ایجاد کنند، اما با توجه به پایین بودن سرانه مدارس و مخارج بالای نگهداری مدارس بهتر است که در این زمینه والدین با مدارس همکاری داشته باشند.

هیچ اجباری برای پرداخت شهریه به مدارس دولتی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهروز امیدی راستابی در جمع اصحاب رسانه و  خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش بعنوان یک دستگاه مهم و زیربنایی بیشترین سطح ارتباط را با مردم و سطح جامعه دارد.

امیدی راستابی افزود: در مجموع استان چهارمحال و بختیاری ۱۸۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و ۱۶ هزار مدرس مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی گفت: در برگزاری بیستمین دوره از این جشنواره در شاخص های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش استان دستگاه برتر شناخته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در سال تحصیلی ۹۶ افزود: در بحث ارتقاء نمره ی امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه  ۶۵ صدم درصد ارتقاء داشته و مقام دوم را در سطح کشور کسب کرده ایم همچنین در بحث سواد آموزی رتبه برتر توسط این اداره کل کسب شده است.

امیدی راستابی تصریح کرد:کسب عنوان قهرمانی جهان تیم دومیدانی آموزش و پرورش،کسب مدال طلای کشتی در مسابقات آسیایی، راهیابی ۳ نفر از دانش آموزان دبیرستان نمونه شهرکرد به تورنومنت مسابقات ریاضی، کسب ۳ مدال نقره در مسابقات ریاضی توسط دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی،کسب پروانه زرین در جشنواره فیلم بین المللی و کسب رتبه برتر کشوردر جشنواره خوارزمی بویژه در رشته زبان انگلیسی از جمله دستاوردهای این اداره کل بوده است.

وی اظهار کرد: تابستان امسال استان چهارمحال و بختیاری میزبان بیش از ۲ هزار دانش آموز برگزیده در بحث مسابقات ورزشی دانش آموزان بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقل و انتقالات نیروی انسانی در این سازمان گفت: در سال جاری در مجموع یک هزار و ۷۴۶ نفر انتقالات انجام شده که از این میزان یک هزار و ۱۷۸ نفر خانم و مابقی مرد هستند، همچنین ۷۴۸ نفر متقاضی نقل و انتقال خارج از استان بوده اند و در مجموع ۲ هزار و ۲۵۱ نفر در داخل و خارج استان متقاضی نقل و انتقال بوده اند.

امیدی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید افزود: ۸۳ درصد از دانش آموزان در سراسر استان ثبت نام شده اند که بیشترین میزان آن مربوط به ثبت نام های دوره ابتدایی است.

وی با اشاره به تهیه و توزیع کتب درسی در سطح استان گفت: کتب درسی دوره ابتدایی بصورت کامل آماده توزیع می باشد و توزیع کتب درسی در دوره متوسطه از ۱۵ شهریور آغاز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در خصوص ارتقاء سطح تحصیلی فرهنگیان دوره های کوتاه مدت پودمانی ضمن خدمت برگزار شد، همچنین شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان فراهم می باشد.

امیدی با اشاره به مراکز شبانه روزی آموزشی استان گفت: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و دورافتاده سعی شده شرایط رفاهی نسبی در مراکز شبانه روزی فراهم شود و کمبودهای این مراکز با کمک های قابل توجه خیرین جبران شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سطح استان یک هزار و ۸۵۰ فضای آموزشی وجود دارد که از این میزان حدود ۶۰۰ فضای آموزشی از امکانات بروز و تجهیزات کامل برخوردار هستند، حدود ۶۰۰ فضای آموزشی نیاز به  مقاوم سازی و مابقی نیاز به بازسازی کلی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بودجه این سازمان گفت: کل اعتبارات ملی و استانی این سازمان حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده که بسیار محدود است اما با تلاش های صورت گرفته و برگزاری جشنواره های مختلف،خیرین بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در قالب های مختلف در راستای پیشرفت اهداف آموزشی کمک کرده اند.

امیدی تاکید کرد: مدارس برای ثبت نام دانش آموزان نباید هیچ گونه اجباری برای پرداخت کمک هزینه برای والدین ایجاد کنند، اما با توجه به پایین بودن سرانه مدارس و مخارج بالای نگهداری مدارس بهتر است که در این زمینه والدین با مدارس همکاری داشته باشند اما از دانش آموزانی که تحت پوشش ارگانهای حمایتی می باشند نه تنها وجهی دریافت نمی شود بلکه تا حدی به آنها کمک می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خاتمه گفت: بحث تجاری سازی برخی از فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفته و برنامه بعدی عملیاتی این سازمان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.