وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کاهش شکاف دیجیتالی و افزایش اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات ضروری است.

لزوم کاهش شکاف دیجیتالی/مردم به اشخاص رای نداده اند

 به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد آذری جهرمی ظهر پنجشنبه  در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقدمات طرح تکاپو به عنوان حوزه مهم در اشتغال این استان، که به صورت زنجیره ای و ارتباطی میان حوزه های مختلف و سرمایه گذاری است انجام شده است و با انعقاد تفاهم نامه ها و برنامه ریزیها محقق خواهد شد،  و مشکلاتی در این راستا پیش رو است که باید حل شود.

وزیر ارتباطات بحث اقتصادی را مهمترین مشکل جامعه دانست و گفت: این مسئله آسیب های مختلف اجتماعی را رقم می زند و بیکاری نیز به عنوان  عاملی برای  هدر رفت مهمترین سرمایه کشور،  یعنی نیروی انسانی است.

آذری جهرمی گفت: علیرغم درآمد بالا،  میزان اشتغال خالص در سالهای قبل نزدیک صفر بود و  متاسفانه در کشور به زیرساخت های اساسی و مهم نپرداختیم و امروز تلاش برای حل مشکلات است.

وی افزود: پرداخت یارانه قدرت خرید مردم را در حوزه هایی بالا برده است، اما بار مالی ایجاد کرده است و برای حل آن باید درآمد و ثروت کشور بالا برود.

وی یکی از حوزه های مهم ثروت سازی برای کشور را فناوری دانست و گفت: ظرفیت مناسبی برای توسعه این حوزه داریم و همچنین رفع مشکلات در این راستا لازم است.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد:  پتانسیل ها و نیروهای انسانی مناسبی در حوزه فناوری ارتباطات کشور وجود دارد.

وزیر ارتباطات گفت: فناوری اطلاعات می تواند درآمد زایی مناسبی در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کند.

آذری جهرمی بیان داشت:  از مجموع ۹۵۰ شغل هدف گذاری شده برنامه ششم توسعه، تحقق یکصد هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان تکلیف است

وزیر ارتباطات اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه بحث هوشمند سازی مدارس مطرح شده است و همچنین آموزش رسانه ای این حوزه  در راستای کاهش آفات و آسیب ها در دست اقدام است.

وی به دو برنامه مهم اشاره کرد و گفت: کاهش شکاف دیجیتالی و تلاش برای حل آن و همچنین  اشتغال با توجه به حوزه هایی مانند طرح تکاپو به عنوان دو موضوع مورد نظر و مهم در این استان است.

آذری جهرمی خواستار توجه به جوانان به عنوان سرمایه های کشور شد و بیان داشت: اگر این حوزه خدمات ما را تولید کنند،  پیشرفت می کنیم و در غیر این صورت مردم منتظر نمی مانند و بازار خارجی را جایگزین می کنند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: دولت در سال ۹۲ در مسیر سخت و با پشتیبانی مردم مسئولیت مهمی را برعهده گرفت و اقدامات مهمی در این مدت محقق شد و توسعه و پیشرفت مناسبی حاصل شد، و دکتر روحانی در این دوره نیز  علیرغم همه ناملایمات با رای قاطع رئیس جمهور شد، که این مسیر ادامه پیدا کند و همچنین  هرگاه  در کابینه و غیر آن انحرافی ببیند با آن برخورد خواهند کرد.

وی گفت: انتقادات در حوزه انتخاب مسئولان  طبیعی است، اما مردم به مسیر رای داده اند و ما باید پیگیر مسیر  باشیم و مردم به اشخاص رای نداده اند، ولی دولت هم باید به خواسته های گروه های سیاسی توجه داشته باشد، اما انچه مهم است مسیر است و نه افراد و اصل بر مسیر و عمل به وعده ها است و امید است در این عرصه دین دار  باشیم و در جهت توسعه کشور حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.