وزیر دفاع گفت: ما با همه کشورهای منطقه و همسایه و اسلامی تعامل داریم و این تعامل را توسعه می‌دهیم.

صادرات تجهیزات نظامی در دستور کار وزارت دفاع/ کمک‌های مستشاری به مقاومت ادامه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی گفت‌وگویی با بخش خبر ۱۴ سیما، با بیان اینکه دیپلماسی دفاعی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است، گفت: ما قصد داریم روابط‌مان را با همه کشورهای منطقه و اسلامی همانطور که مقام معظم رهبری در روز تنفیذ به آن تأکید داشتند، گسترش دهیم.

وی افزود: در منطقه‌ای که دچار ناامنی و تروریسم است، دیپلماسی دفاعی می‌تواند کمک موثری به کشورهای این منطقه داشته باشد و ملت ایران به عنوان الگوی مقاومت، امروز پشتیبان جبهه مقاومت است. ما بر اساس تعالیم اسلامی به دنبال حق‌طلبی هستیم و به همه ملت‌هایی که به‌ دنبال استکبارستیزی باشند، کمک می‌کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: در دوره گذشسته در وزارت دفاع، کمک‌های ما در حد مستشاری انجام شد و امروز هم ادامه پیدا می‌کند اما با توجه به توان گسترده نیروهای مسلح، آنها می‌توانند حمایت‌های بیشتری داشته باشند اما تاکنون در همین حد از ما خواسته شده است.

امیر حاتمی تصریح کرد: ما امروز تمام نیازهای نیروهای مسلح را در تمامی حوزه‌ها با هدف قطع وابستگی و تامین نیاز داخلی تولید می‌کنیم، اما از آنجایی که می‌دانیم بسیاری از بی‌ثباتی‌ها در منطقه، در جایی رخ می‌دهد که کشورها با ضعف مواجه  هستند لذا برای جلوگیری از جنگ موضوع صادرات تجهیزات نظامی را در دستور کار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه هدف ما با کشورهای استعمارطلب متفاوت است و ما برای ایجاد ثبات در منطقه این کار را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.