زاهدان- مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه گفت: استان سیستان و بلوچستان دارنده اصلی منابع قرض الحسنه در کشور است اما در تخصص کشوری تسهیلات کمی در سطح قرض الحسنه به استان سیستان و بلوچستان می رسد.

سیستان و بلوچستان دارنده اصلی منابع قرض الحسنه در کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مهرداد جهاندیده در نشست خبری ،اظهار داشت: در هفته آینده مراسمی با عنوان تجلیل از تعاونی های برتر در استان را داریم با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تعاونی ها را در گرایش های مختلف توزیع خدماتی و تولیدی را در سطح کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات نفتی تعاونی های مرزنشین در سال ۹۵ بالغ بر ۵۱ میلیون دلار و صادرات غیرنفتی ۳۲ میلیون دلار بوده است و در این چند ماهه سال ۹۶ صادرات نفتی ۱۱ میلیون دلار و غیر نفتی ۷ میلیون دلار بوده است.

جهاندیده بیان کرد: در سطح شهر زاهدان به زودی شاهد کلنگ زنی خانه امید بازنشستگان زاهدان هستیم.

وی همچنین در راستای حمایت از جامعه کارگری در حوزه فرهنگی و ورزشی گفت: در کنار اقدامات که وزارت ورزش و جوانان انجام می دهد در حوزه کارگری مجموعه ای برای ورزش کارگران در سطح استان داریم البته به دنبال ایجاد سالن های چند منظوره ورزشی برای کارگران به منظور رفاه بیشتر هستیم.

وی در خصوص رفاه کارگران به ساخت سه استخر در زابل و زاهدان و ایرانشهر اشاره نمود و عنوان کرد: این سه استخر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در آن بهداشت کار و ایمنی را لحاظ شده است.

این مسئول در پایان افزود : هفته تعاون ۱۱ تا ۱۷ شهریور برای گرامیداشت خانواده تعاون نام گذاری شده است که در این هفته در استان ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده است که از روز شنبه با غبار روبی مزار شهدا آغاز می‌شود و برنامه محوری این هفته آئین تجلیل از تعاون گران که در سالن همایش های تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود و برای اولین بار در پنجشنبه هفته آینده اولین دوره مسابقات قهرمانی کشوری را در استان داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.