استاندار یزد گفت: عید سعید قربان زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق است و این عید، جشن رهیدن از اسارت نفس و منیت های زمینی و تعلقات دنیوی و وسوسه های شیطانی است.

عید قربان جشن رهیدن از اسارت نفس و منیت های زمینی وشیطانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری یزد؛ سیدمحمد میرمحمدی در پیامی با تبریک عید سعید قربان اظهارداشت: ارزش عشق به معشوق است که در راهش از همه دلبستگی ها رها می شویم و دل را به قرب او نزدیک می کنیم و این سنت ابراهیم خلیل است، سنتی که شرافت بنی آدم و کرامت انسانی را در تاریخ رقم زده است.

وی افزود : عید قربان، جشن رهیدن از اسارت نفس و منیت های زمینی و تعلقات دنیوی و وسوسه های شیطانی است، عید قربان عید شکست ابلیس و پیروزی و سربلندی ایمان و یقین است و امیدوارم که این عید بر ابراهیمیان عاشق مبارک و خجسته باشد.

 میر محمدی تصریح کرد:  ابراهیمیان عاشق همین مردم مومن و شهید پروری هستند که در پاسداری از خون شهیدان و ارزشهای الهی و انقلابی و حفظ و حراست از مرزهای ایران اسلامی شور و حماسه می آفرینند و از هیچ ایثار و احسانی دریغ نمی ورزند .

استاندار ادامه داد: عید قربان روز امتحان الهی و روز قرب حق. و عید بندگی و سعادت و تجلی ایثارهای ابراهیمی است و روزیست که زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق عیان می گردد و پرشکوهترین عشق ها رقم می خورد.

وی افزود:در مراسم حج، قربانی ها پس از وقوف در عرفات و مشعر و منی است یعنی پس از  شناخت و معرفت و ژرف نگری و دور کردن شیطان است و قربانی کردن نمادی است برای رهایی از همه تعلقاتی که سد راه دوست می شوند و حجاب روی یار.


میرمحمد ی گفت: اینجانب این عید بزرگ بندگی خدا و آزادگی انسان که آیینه اوج اخلاص و شایستگی است به همه مردم خوب و عزیز استان یزد تبریک عرض می کنم و امیدوارم زندگی همه مومنین و دوستان و جوانان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه سار زمزم و زلالی و دل انگیزی کوثر زهرا و طراوت نسیم سدره و طوبی باشد و خداوند توفیق بندگی و آزادگی به همه عطا فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.