دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت "عید آزادسازی دوم" گفت که این روزها آمریکا و اسرائیل عصبانی هستند چون طرح آنها برای منطقه در حال شکست است.

به گزارش قدس آنلاین، "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی گفت: از خداوند برای شهدا که بوجود آورندگان پیروزی واقعی بودند آمرزش می‌خواهیم و دوست دارم که از شما عذرخواهیم کنم چون می بایست هم اکنون و در این جشن بزرگ در کنار شما باشم همانطور که در سال ۲۰۰۰ به بنت جبیل رفتم اما متاسفانه شرایط متفاوت است و پس از جنگ تابستان ۲۰۰۶ شرایط همانند قبل از جنگ نیست به خصوص که این روزها آمریکا و اسرائیل عصبانی هستند چون طرح آنها برای منطقه در حال شکست است و برادران به بنده اجازه ندادند که در کنار شما باشم و گفتند اجازه دهید که خوشحالی، خوشحالی باقی بماند.

وی افزود: این پیروزی را تبریک می‌گویم و این پیروزی ارتش و ملت و مقاومت بر تروریست‌هایی است که سرزمین گرانقدر ما را اشغال کردند و عید آزادسازی دوم را اعلام کرده و از تمام حاضرانی که از استان‌های مختلف به خصوص مردم از بقاع آمدند تشکر می‌کنم.

دبیر کل حزب‌الل لبنان در ادامه این سخنرانی گفت: امروز نهمین روز از ماه ذی الحجه است که میان مسلمانان به روز عرفه مشهور بوده و طی آن بیش از ۲ میلیون حاجی در عرفات در یک سرزمین ایستاده و لباس‌های یکسانی که شبیه کفن سفید می‌باشد به تن می‌کنند و بدین ترتیب نمی‌توان فقیر را از ثروتمند تشخیص داد و همگی نام خداوند را آورده و دعا و توسل به جای می‌آوردند. این منظره در عرفات نشان دهنده پتانسیل قدرت امت ما بوده که مانع از آن شدند که این قدرت در خدمت جامعه اسلام قرار بگیرد. امیدواریم که خداوند وجدان ملت‌ها و نخبه‌ها و مقامات را در راستای امتداد امت اسلامی برای خارج شدن از مشکلات وفتنه‌ها بیدار سازد.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: در روز عرفه و از شهر بعلبک برای حاجیان دعا کرده و امیدواریم که سالم به وطن‌های خود بازگردند. همچنین در روز عرفه می بایست قلبهایمان را متوجه کربلای امام حسین کنیم که در چنین روزی حسین و خانواده‌ و یارانش از مکه به سوی کربلا خارج شدند. حاجیان از عرفه می‌آمدند تا گوسفندان را برای خداوند قربانی کنند اما حسین مکه را ترک کرد تا خود، فرزندان، برادران و نزدیکان و یارانش را تقدیم خداوند کرده تا این دین سالم بماند و امت بیدار شود.

وی اضافه کرد: به حسین، کسی که بزرگترین فداکاری را انجام داد رو می‌کنیم، کسی که نماز را به جای آورد و زکات پرداخت کرد و در راه خدا جهاد را انجام داد و همواره و در طول تاریخ و تا روز رستاخیر، الهام بخش انقلابی‌ها و مقاومت در کل جهان خواهد بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: امروز ۳۱ آگوست است و در سال ۱۹۷۸ و در چنین روزی، رژیم لیبی جنایت ربودن امام پیشوا، سید موسی صدر و دو همراهش را مرتکب شد و در این یادبود و در این موضوع نمی‌توانم چیزی بیشتری از آن چیزی که برادر بزرگمان، رئیس جنبش امل و رئیس مجلس نمایندگان "نبیه بری" گفته بگویم و از وی به دلیل مواضع ملی شجاعانه و حکیمانه قدردانی می‌کنم. وی هموراه ثابت کرده که مرد چالش‌ها بوده و ضمانتی برای وحدت ملی به شمار می‌آید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: امروز در اینجا گرد آمده‌ایم تا جشن ملی جدیدی به مناسبت آزادسازی جدید برگزار کنیم و بر اصطلاح جدیدی با عنوان آزادسازی دوم متفق القول شویم. چون تعداد پیروزی‌ها زیاد بوده و به دنبال شمردن این پیروزی‌ها نیستیم. پیروزی نخست در سال ۱۹۸۵ و زمانی که اسرائیل از بیروت و دیگر مناطق لبنان خارج شد، حاصل گردید. در سال ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ و سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ پیروزی‌های دیگر حاصل شد تا اینکه پیروزی اخیر بدست آمد. به همین دلیل این روز را روز آزادسازی دوم می‌نامیم. تروریست‌ها در مرزهای شرقی و شمالی ما مستقر شده بودند و در مرزهای شمالی، ارتش لبنان به صورت عالی توانست بر مرزها سیطره یافته و مانع از آن شود که مرزها به محلی برای حضور گروه‌های مسلح تبدیل شود اما مشکل در مرزهای شرقی با سوریه بود چون تروریست‌ها بر هر دو طرف مرز سیطره یافته بودند و هزاران کیلومتر را در اختیار داشتند و این تهدیدی واقعی برای سوریه و لبنان به شمار می‌آمد اما از آنجایی که کل سوریه درگیر جنگ بود خطر واقعی برای لبنان بوده چون تروریست‌ها به دنبال ایجاد امارتی در لبنان تا دریا بودند و تمامی این موارد مستند بوده و تروریست‌ها تا زمان آزادسازی دوم همواره به خمپاره باران و روستاها و مناطق مرزی مبادرت می ورزیدند.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت: لبنانی‌ها درباره گروهی که همه جهان می‌دانستند که دشمن امت عربی است اختلاف پیدا کردند. ما در برابر ۳ گزینه قرار داشتیم. برخی رویکرد بی طرفی را اتخاذ کردند و برخی به صورت مثبت با این گروه‌ها تعامل کرده و برای آنها غذای گرم و امکانات فراهم می‌کردند و گزینه سوم مقابله با این گروه‌ها بوده است. در گزینه مقابله، در کنار ارتش سوریه از منطقه القصیر شروع کرده و جنگ را در داخل اراضی لبنانی ادامه دادیم. ما و ارتش سوریه تعداد زیادی شهدا و مجروح دادیم و از پیروزی به پیروزی دیگر رسیده و زمین را تا آخرین مرحله در تابستان ۲۰۱۷ باز پس گرفتیم. طی سال‌های اخیر ارتش لبنان جنگی را در حومه عرسال انجام داد و مقابله‌هایی نیز در راس بعلبک و القاع داشت.

سید حسن نصرالله گفت: امارت داعش و پروژه امارت داعشی‌ها سقوط کرد و گروه‌های تروریستی به بیرون رانده شده و مناطق اشغال شده از بخش سوریه نیز بازپس گرفته شد. تصمیم دولت لبنان برای جنگ در فجر الجرود تصمیم مهمی بود. زمانی که در جرود عرسال پیروزی حاصل شد آمریکایی‌ها ناخرسندی خود را به مقامات لبنانی به دلیل حضور حزب‌الله در این عملیات ابراز داشتند و زمانی که دولت لبنان تصمیم گرفت که ارتش لبنان اقدام به آزادسازی باقی مناطق لبنان در ارتفاعات بکند آمریکایی‌ها بار دیگر از مقامات لبنانی خواستند که این عملیات را انجام نداده و حتی تهدید کردند در صورتی که این عملیات انجام شود کمک‌ها به ارتش متوقف می‌شود. ای مردم لبنان بدانید که آمریکا نمی‌خواهد که داعش از سرزمین شما خارج شود و زمانی که اصرار دولت لبنان برای طرد داعش را مشاهده کرد از دولت لبنان خواست که این عملیات به سال آینده موکول شود و خدا می‌داند که طی این یک سال چه توطئه‌ای در سر داشتند.

وی اضافه کرد: ما امروز منتظر تصمیم حاکمیتی دیگری از سوی دولت لبنان هستیم چون همچنان بخشی از سرزمین لبنان  تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و این مناطق مزارع شبعا، تپه های کفرشوبا هستند و امروز در روز آزادسازی دوم خواستار تکمیل آزادسازی نخست بوده و خواستار طرحی برای آزادسازی مزارع شبعا و تپه ها هستیم. من خواستار آغاز جنگ با اسرائیل نیستم بلکه می‌خواهیم با جدیت طرحی کامل برای آزادسازی این مناطق و بازگرداندن حق حاکمیت لبنان فراهم شود و ما در حزب الله امیدواریم که این پیروزی در زمان رئیس جمهور میشل عون حاصل شود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: بر خود واجب می‌دانیم که فداکاری ارتش سوریه را ارج نهیم. آنها به درخواست ما در ارتفاعات مرزی به جنگ پرداختند این در حالی است که آزادسازی ارتفاعات مناطق مرزی جزو اولویت‌های سوریه نبوده و بنا به درخواست ما آنها در این عملیات مشارکت کردند.من شخصا نزد "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه رفته و از وی درخواست کمک کردم تا داعش از منطقه القلمون منتقل شود. من به بشار اسد و تمامی برادرانمان در سوریه به خصوص ارتش آن در همراهی حقیقی در این پیروزی تبریک می‌گویم.

وی افزود: در عید آزادسازی دوم همانند عید آزادسازی نخست از جمهوری اسلامی ایران، رئیس، ملت، مجلس، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب و از هر کسی از این ملت عزیز به دلیل حمایت همیشگی‌شان از مقاومت و سوریه و لبنان، کمال تشکر را دارم. همچنین به عراق به دلیل آزادسازی تلعفر تبریک می‌گوییم و از ایران به دلیل اعلام آمادگی برای حمایت از ارتش لبنان بدون هیچ پیش شرط یا تهدید یا مداخله در تصمیمات حاکمیتی تشکر می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.