ساری- به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری و طی آیینی، از مجموعه ۴۶ جلدی کتاب ساری پژوهی رونمایی شد.

مجموعه ۴۶ جلدی کتاب ساری پژوهی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در این آیین رونمایی که عصر پنج شنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شده بود، اظهار کرد: کتاب‌ ساری پژوهی در حوزه باستان شناسی، تاریخ، بناهای تاریخی، فرهنگ و ادب عامه، زبان و گویش، جغرافیا و مشاهیر کهن و معاصر است.

محبوب افزود: این مجموعه کتاب‌ با عنوان‌ «ساری پژوهی» به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری و همراهی نویسندگان و ناشران جوان و نخبه استان در ۴۶ جلد منتشر شده است.

وی اضافه کرد: هر تمدنی، با هویت و تاریخ و مردمانش زنده است و شهر ساری نیز با تمدن ٦هزار ساله می تواند نقش مهمی در ساختن تمدن ایرانی - اسلامی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به اینکه متأسفانه در سالیان گذشته، به تاریخ و تمدن و گذشته ساری توجه لازم نشده است، یادآور شد: شهرداری ساری آماده همکاری با تمام مجموعه های فرهنگی و پژوهشی و اساتید و محققان این امر است و زیرساخت های این اقدام را تسهیل خواهد کرد.

محبوب در پایان گفت: در بحث اماکن تاریخی و فرهنگی ساری، شهرداری با همکاری میراث فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی و دیگر ارگانهای ذیربط  تلاش می کند تا بسترهای مناسب برای ارائه تمدن اصیل مازندرانی به گردشگران و اهالی استان فراهم گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.