زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سکوت مجامع جهانی مدعی حقوق بشر در مقابل جنایاتی که علیه مردم میانمار انجام می شود بسیار تاسف برانگیز است. 

سکوت مجامع حقوق بشر در مقابل جنایت در میانمار تاسف برانگیز است

 به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز عیدقربان در محل عیدگاه زاهدان با تبریک این عید مبارک به تمام مسلمانان جهان اظهار داشت: جهان اسلام در شرایط کنونی مشکلات فراوانی دارد و همه از قصه غم انگیز سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای گرفتار مثل بحرین و یمن باخبر و متاثر هستیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از کشورهایی که مسلمانان آن در این روزها درون در حال قربانی شدن هستند، میانمار است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: در میانمار پاکسازی قومیتی بیداد می کند و حکومت بودایی این کشور ۱۰ ماه است که بر مسلمانان فشار ناجوانمردانه وارد می کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مجامع جهانی حقوق بشر در مقابل این جنایت وسیع و سنگین که ارتش میانمار علیه مردم بیگناه به اتهام مهاجر بنگالی بودن روا می دارد سکوت کرده اند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: دولتمردان میانمار برای این مردم حقوق شهروندی قائل نیستند و آنان را مجبور به مهاجرت کرده است. نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: همین الان شماری زیادی از این مردم بیگناه پشت دیوارهای بنگلادش بدون هیچ سرپناه, آب و غذا گرفتار هستند و این کشور هم مرز را بر رویشان بسته است.

امام جمعه زاهدان گفت: به حرمت این روز عزیز و مبارک دعا می کنیم مشکلات مسلمانان برطرف شود و افرادی که در حق امت اسلامی ظلم روا می دارند نابود شوند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: این عید یادگاری است از حضرت ابراهیم(ص) که در چنین روزی حضرت اسماعیل(ص) را بر مبنای فرامین الهی به قربانگاه بردند و این عمل به عنوان یک سنت حسنه در دل جهان توحید و بینش الهی بجاماند. وی افزود: باید در چنین روزی دل گرفتگی نفسانی خود نسبت به دیگران را برطرف کنیم.

منبع : ایرنا  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.