زنجان- رئیس دانشکده داروسازی زنجان گفت: کشورهایی چون چین و هند در ۲۰ سال آینده با برنامه‌ریزی انجام شده بازار دارویی جهان را قبضه خواهند کرد.

کشورهای چین و هند در ۲۰ سال آینده بازار دارویی جهان را قبضه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد حمیدی ظهر امروز در همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران که در سالن همایش‌های سهروردی دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه زنجان استان علم و عرفان است، اظهار کرد: همایش امروز یک همایش وزین و اصیل علمی است.

وی با اشاره به اینکه همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران برای نخستین بار به میزبانی و در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بدون توجه به تک تک بعدهای فناوری در کشوری که می‌خواهد با اراده و دانش بومی خود حرکت و با دنیا ارتباط زنده ایجاد کند، پیشرفت غیرممکن است.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه پیشبرد امور امروز با همگرایی و همکاری همه در دنیا امکان‌پذیر است، گفت: هیچ راهی نداریم جز اینکه همه در کنار هم با همه توان کار کنیم.

حمیدی با تأکید بر این که مرزبندی و خطوط‌ها بین دستگاه‌های مختلف صحیح نبوده و راه‌ها را با سختی و چالش‌های خودساخته روبه‌رو می‌کند، افزود: فرصت و منابع ما امروز به شدت نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا در حوزه فناوری یک رقابت سخت شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: فناوری همگرا کردن علم و زندگی است.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه گیاهان دارویی از مزیت‌های بومی و ملی کشور ما است، گفت: در این راستا نباید درگیر افراط و تفریط شویم که متاسفانه در بخش گیاهان دارویی دچار این مهم شده‌ایم.

حمیدی با تاکید بر اینکه کشورهای بزرگ توسعه یافته در بخش سلامت ریشه‌های تاریخی خود را حفظ می‌کنند، ابراز کرد: کشورهایی چون چین و هند در ۲۰ سال آینده با برنامه‌ریزی انجام شده بازار دارویی جهان را قبضه خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.