همه در تلاشند کاری انجام دهند و در صورتی که قصوری هم اتفاق افتاده باشد، قطعاً مسئولان وظیفه خودشان می‌دانند و درصدد رفع مشکل بر می‌آیند. اگر لازم باشد حتماً بازنگری‌هایی در شیوه‌نامه اردوهای دانش آموزی توسط آموزش و پرورش به عمل خواهد آمد ولی این حادثه موجب نمی‌شود که اردوهای دانش آموزی لغو شود؛ چون برنامه‌های اردویی بخشی از تعلیم و تربیت است. نکته مهم ضوابطی است که هنگام اجرای اردو از ابتدا تا انتها باید رعایت شود.

احتمال بازنگری در شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی

قدس آنلاین- رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از درخواست کتبی خود از وزیر بهداشت برای رسیدگی به نیازهای درمانی دانش‌آموزان حادثه‌دیده هرمزگانی خبر داد.

میرحمایت میر زاده با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: همچنین از وزیر آموزش و پرورش و نیروی انتظامی خواسته شده علت بروز حادثه بررسی شود که هم‌اکنون مسئولان مربوطه در منطقه مستقر و مشغول بررسی هستند.

وی افزود: بر اساس آنچه تا زمان مصاحبه با شما مشخص شده این اردو طبق ضوابط آموزش و پرورش برگزار شده و طبق گزارش‌هایی که ما از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم، سالیانه به مناسبت‌های مختلف اردوهای متعددی توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود و بیش از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی دانش‌آموزان را به عهده دارند و البته ممکن است در هر لحظه اتفاق ناگواری هم رخ دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش یادآور شد: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده اتوبوسی که حامل دانش آموزان هرمزگانی بوده از یک شرکت تعاونی حمل و نقل مُجاز بوده است و تا این لحظه گزارشی در مورد این موضوع دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: اگر پس از ارائه اطلاعات تکمیلی احساس شود که خلأیی هست و نیاز به قانونگذاری باشد ما اقدام خواهیم کرد. نماینده مردم گرمی افزود: این حادثه که برای دانش آموزان اتفاق افتاده بسیار تلخ و حتی تصور آن هم بسیار سخت است، بنابراین ضمن همدردی با خانواده‌های محترم یقین داشته باشید هر کاری که از دست ما به عنوان خادمان مردم بر بیاید انجام خواهیم داد و دولت هم تمام تلاش خود را خواهد کرد، چه در بخش پزشکی و درمانی و چه در بخش کاهش دردهای خانواده‌های داغدیده.

وی افزود: ما شاهد هستیم که وزیر آموزش و پرورش همراه تیمی در منطقه حاضر شده و موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. معنی آن این است که همه در تلاشند کاری انجام دهند و در صورتی که قصوری هم اتفاق افتاده باشد، قطعاً مسئولان وظیفه خودشان می‌دانند و درصدد رفع مشکل بر می‌آیند. اگر لازم باشد حتماً بازنگری‌هایی در شیوه‌نامه اردوهای دانش آموزی توسط آموزش و پرورش به عمل خواهد آمد ولی این حادثه موجب نمی‌شود که اردوهای دانش آموزی لغو شود؛ چون برنامه‌های اردویی بخشی از تعلیم و تربیت است. نکته مهم ضوابطی است که هنگام اجرای اردو از ابتدا تا انتها باید رعایت شود.

میرزاده تأکید کرد: در بیشتر موارد بنا به دلایل مختلف شاهدیم که اتوبوس‌ها شب حرکت می‌کنند و در مناطقی مثل خوزستان و هرمزگان که گرمسیر هستند به علت گرمای بیش از حد هوا امکان جابه‌جایی دانش آموزان در روز نیست. از طرفی هیچ مدرکی وجود ندارد که بگوییم چرا دانش آموزان شب در حال رفتن به اردو بوده‌اند و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می‌تواند اردو برگزار کند و ضوابط اجرایی را خود وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌کند. بهتر است منتظر بمانیم تا ابعاد این حادثه بدرستی روشن شود و اظهار نظری نکنیم که روند صحیح پرونده را دچار انحراف کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.