ایلام- مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ترویج فرهنگ تعاون در کشور بایستی گفتمان فرهنگی توسعه یابد.

لزوم توسعه گفتمان فرهنگی برای ترویج تعاون

بی نظیر جلالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه برای توسعه بخش تعاون ما می توانیم با الگوبرداری صحیح از کشورهای صنعتی و پیشرفته در جهت پیشبرد اهداف خود عمل کرده و فرهنگ تعاون در جامعه را نهادینه کنیم، اظهار داشت: ارتقای فرهنگ کار و تعاون تنها بر عهده این وزارت خانه نیست و دیگر وزارت خانه ها، رسانه ها و فعالان این حوزه بایستی برای گسترش فرهنگ تعاون، تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات بخش تعاون مصمم است، افزود: با وجود کارهای بسیاری که انجام شده اما به حقیقت ما نتوانسته ایم به درستی تعاون در جامعه را تعریف کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات تعاونی ها با بانک ها برای دریافت تسهیلات، خاطرنشان ساخت: همه بانک ها از جمله بانک توسعه تعاون که زیرمجموعه این وزارت خانه است، از پروتکل کشوری و بانکی تبعیت می کنند مسئولان نظام بانکی بایستی به صورت متمرکز قوانین دست و پا گیر را حذف کرده تا تعاونی ها بتوانند به خوبی فعالیت داشته و بخش تعاون بیش از پیش شکوفا شود.

جلالی به لزوم انجام پژوهش در حوزه تعاون اشاره کرد و یادآور شد: برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی تعاونی ها، می توان از ظرفیت خود فعالان این بخش برای احصاء و احیا فرهنگ تعاون، کار و تلاش استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.