۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 560306

دامغان- مدیر امور آب‌های زیرزمینی دامغان با بیان اینکه بحران کم‌آبی گریبان‌گیر دامغان است گفت: سطح آب سد شهید شاه‌چراغی دامغان با کاهش ۵۰ درصدی مواجه است.

بحران کم‌آبی گریبان‌گیر دامغان است

به گزارش قدس آنلاین، علی شاهرودی روز شنبه در حاشیه بازدید از سد شهید شاهچراغی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد شهید شاه‌چراغی محلی برای جمع‌آوری آب چشمه‌ علی دامغان و مهار سیلاب‌های چشمه و دامغان رود است.

وی با بیان اینکه این سد یکی از بزرگ‌ترین سدهای استان سمنان است اذعان کرد: بحران کم‌آبی شهرستان دامغان را نیز با خود درگیر کرده است و باید برای رفع این بحران اقدامات لازم انجام شود.

مدیر امور آب‌های زیرزمینی دامغان در شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه این سد از سال ۸۶ عملیات آبگیری را آغاز کرده است افزود: تراز آبگیری این سد در سال ۹۱ به حد نرمال رسید و در پنج سال گذشته به سبب کاهش بارندگی در این منطقه سطح آب پشت سد کاهش‌یافته است.

وی تصریح کرد: سد شاه‌چراغی ۲۱ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد که اکنون سطح آب موجود در این سد به ۹.۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

شاهرودی میزان کاهش آب سد را ۱۰ درصد در سال اعلام کرد و گفت: در پنج سال اخیر بالغ‌بر ۵۰ رصد از آب سد شهید شاه‌چراغی دامغان کاهش‌یافته است.

مدیر امور آب‌های زیرزمینی دامغان در شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه اجرای طرح‌های اصلاح الگوی مصرف آب برای کاهش مصرف آب و مدیریت منابع موجود در دستور کار قرار دارد، افزود: آب سد شهید شاه‌چراغی برای تأمین آب شرب مصرفی مردم شهر دامغان و تأمین منابع آبی موردنیاز بخش کشاورزی در این شهرستان استفاده می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.