خرم آباد- مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۴ هزار و ۵۲۸ تعاونی فعال در کشور وجود دارد.

۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور فعالیت دارد

به گزارش قدس آنلاین، یعقوب رستمی ظهر شنبه در آئین دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان لرستان ضمن تبریک هفته تعاون اظهار کرد: در حال حاضر ۹۴هزار ۵۲۸ تعاونی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۵۴۶ تعاونی فعال است، که حدود ۴ درصد آن متعلق به استان لرستان است.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد کشور تصریح کرد: این عدم تحقق به دلیل سهم کم بخش خصوصی بوده به نحوی که ۳۰ درصد اقتصاد کشور در بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن دولتی بوده و از سهم بخش خصوصی چهار درصد آن توسط تعاونی‌ها کسب شده است.

رستمی بیان داشت: امسال بعد از ابلاغ وزارت تعاون مبنی بر مقرر شدن مبالغی برای اشتغال‌زایی کشور در حوزه‌های مختلف، بنا بر ایجاد روستا تعاون در روستاهای کشور گردید.

وی یادآور شد: روستاهایی که ظرفیت‌های ویژه در برخی حوزه‌ها شامل کشاورزی، دستی و تولیدی داشته تحت حمایت قرار گرفته و تمامی اعضا روستا در قالب یک تعاونی مدیریت می‌شوند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل یک هزار تعاونی در یک هزار روستا، بیان داشت: استان لرستان در این خصوص ۱۲۴ روستا را معرفی کرده که از این میزان، ۳۷ روستا سهم استان برای تشکیل تعاونی بوده است.

رستمی تاکید کرد: برای ایجاد روستا تعاون نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در بین روستائیان بوده تا از این طریق درصدی از اقتصاد کشور بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال ایجادشده در تعاونی‌ها بالغ بر یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۳۲هزار و ۹۴۲ آن در استان لرستان محقق شده است.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ میلیون عضو در تعاونی‌های کشور وجود داشته، تصریح کرد: ۹۸۳ هزار ۲۰ نفر از این تعداد در استان لرستان فعالیت داشته و لذا این استان در خصوص تعاون از موفقیت‌های خوبی برخوردار است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.