کره جنوبی در بیانیه ای شدید الحن اقدام پیونگ یانگ در آزمایش بمب هیدروژنی را محکوم واعلام کرد که تحریم های جدید و سخت تری علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب خواهد رسید.

سئول: با اعمال تحریم های جدید کره شمالی را کاملا منزوی می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، «جونگ ای یانگ» مشاور ارشد «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در حوزه امنیت صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: رئیس جمهور کره جنوبی به هیچ وجه به پیونگ یانگ اجازه نخواهد داد که به پیشروی های خود در حوزه هسته ای و موشکی ادامه دهد. 

وی این مطلب را پس از تمام شدن جلسه فوق العاده «امنیت ملی» در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی پس از آنکه زلزله ای به مقیاس حدود 5 ریشتر در شبه جزیره کره حس شد، دستور به برگزاری جلسه فوق العاده «امنیت ملی» داد.

لازم به ذکر است، صبح امروز یکشنبه ۳ سپتامبر در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ اعلام کرد موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را نیز دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می دهند.

پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی و به دلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.