کرمانشاه- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۷ با کمک خیران کلاس‌هایی که در کانکس برگزار می‌شود در استان کرمانشاه جمع‌آوری شود.

استان کرمانشاه تا پایان سال ۹۷ مدرسه کانکسی نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، سلیمان محبی در نشست مدیران آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال ۹۷ کلاس‌های درسی که در کانکس برگزار می‌شود با کمک خیران مدرسه‌ساز جمع‌آوری شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه از وجود ۳۰۰ کلاس کانکسی در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه نیز در استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است.

محبی با اشاره به تحصیل ۳۲۵ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمانشاه عنوان کرد: ۲۸ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در ۴ هزار و ۶۰۰ مدرسه استان کرمانشاه به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه هوشمندسازی شده‌اند، گفت: استان کرمانشاه دارای دانش‌آموزان مستعد و پرتلاشی در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی است که امیدوار هستیم این عزیزان را در جهت و مسیر پیشرفت و تعالی سوق دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه از حضور موفق دانش‌آموزان کرمانشاهی در مسابقات ورزشی دانش‌آموزی مدارس کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در زمینه‌های اقتصادی و امکانات رفاهی از بسیاری استانهای کشور در سطح پایین‌تری قرار دارد با این وجود در بسیاری از رشته‌های ورزشی در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد.

محبی با بیان اینکه ۳ آزمایشگاه نانوفناوری مجهز در استان کرمانشاه دایر شده است، بیان کرد: تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان از ۳ به ۲۲ پژوهش‌سرا افزایش یافته است.

وی استان کرمانشاه را در بسیاری از شاخص‌ها پیشرو دانست و افزود: ۶۲ مدرسه خیرساز در استان کرمانشاه در دست احداث است که تا ابتدای مهر ماه امسال ۴۰ مدرسه به بهرهبرداری خواهد رسید که این تعداد در طول سابقه آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در انجام تعهدات خیران جزو استانهای برتر کشور هستیم، افزود: در دو سال گذشته ۲۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان کرمانشاه هزینه صرف شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از افتتاح ۱۲ مدرسه که با همت بنیاد برکت در استان کرمانشاه ساخته شده است در تاریخ ۲۹ شهریور امسال خبر داد و گفت: این مدارس از طریق ویدئو کنفرانس با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، استاندار و مدیرکل آموزش‌وپرورش به صورت همزمان افتتاح خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه ۳۵ مدرسه نیز امسال به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود، بیان کرد: نصب ایزوبام در مدارس استان کرمانشاه نیز تا قبل از آغاز فصل سرما انجام شده و تجهیزات مورد نیاز مدارس نیز بین نواحی تقسیم خواهد شد.

در ابتدای این مراسم نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیران استانی از کتاب «تاریخ آموزش‌وپرورش نوین کرمانشاه» نوشته سامان ستاریان رونمایی شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.