۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: 560356

رشت- در ششمین جلسه شورای شهر رشت صلاحیت کاندیدای تصدی شهرداری رشت، بررسی و مقرر شد فردا در جلسه بعدی شورا، شهردار رشت تعیین شود.

شهردار رشت فردا تعیین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین علوی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای پنجم، ویژه بررسی صلاحیت کاندیدای تصدی عنوان شهردار رشت با اشاره به اهمیت جلسات بررسی صلاحیت کاندیدای جایگاه شهردار رشت اظهار داشت: از رسانه‌ها تقاضا می‌شود تا در انعکاس اخبار، خداوند و عدالت را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز آخرین جلسه بررسی صلاحیت کاندیداهای شهرداری رشت است بیان داشت: شهردار رشت فردا و در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت انتخاب و معرفی می‌شود.

در این جلسه مسعود کاظمی نیز به‌عنوان یکی از کاندیدای تصدی منصب شهرداری رشت ضمن ارائه برنامه‌های خود اظهار داشت: دغدغه‌های شهرداری رشت باید دغدغه‌های مردم باشد.

رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی رشت افزود: حرکت در مسیر دانش بنیان، استفاده از تجارب پیشکسوتان سازمان شهرداری، افزایش سطح پاسخ‌دهی به مردم و انتخاب مدیران براساس شایسته سالاری از برنامه‌های اینجانب در جایگاه شهردار رشت است.

کاظمی با اشاره به اهداف تخصصی تحول اداری عنوان داشت: ایجاد نظام اداری پایدار همراه با مشارکت مردم و افزایش رضایتمندی آنان و همچنین توسعه قانونمند از برنامه‌های آینده اینجانب است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت نیروی انسانی در شهرداری خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق و معوقات کارکنان شهرداری و ایجاد امید در آنان از اولویت‌های کار بنده است.

وی با اشاره به تنگناهای موجود در سیستم اداری عنوان کرد: عوامل درونی و خارجی گوناگونی در مسیر حرکت شهرداری قرار دارد که باید آن‌ها را کنار زد و در این مسیر با سیاسی‌کاری‌ها و عدم شایسته سالاری‌ها مقابله کرد.

کاظمی افزود: قدیمی بودن قوانین شهرداری و تداخل آن با سایر دستگاه از عوامل کاهش سرعت خدمت‌رسانی در شهرداری است و باید با یکپارچه‌سازی این قوانین و ایجاد تعامل با سایر نهادها این موانع را برطرف کنیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم وجود فضای مناسب جهت بازی کودکان در رشت گفت: احیاء شهربازی پارک شهر و محیط بازی کودکان در این پارک از اولویت‌های کاری من در جایگاه شهردار است.

کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی در سازمان شهرداری افزود: اگر منابع مالی مورد نیاز سازمان شهرداری تامین نباشد هیچ طرح و پروژه‌ای ایجاد نمی‌شود و در راستای حل این مشکل مردم نیز باید با ما همراه باشند.

کاظمی با اشاره به اقدامات قابل اجرا در حوزه ترافیک اظهار داشت: آلودگی‌های صوتی، هوا، ترافیک و افزایش تصادفات به مرز تهدید سلامت انسانی رسیده و در راستای حل این معضل می‌توان از راه‌های حمل و نقل عمومی مانند BRT، LRT و HRT بهره برد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم احیاء کارخانه آسفالت‌سازی در منطقه سراوان جهت پیشبرد حوزه عمرانی عنوان داشت: در حال حاضر خرید آسفالت هزینه‌ای ۵۰ تا ۶۰ میلیاردی برای شهرداری رشت ایجاد کرده در صورتی مشکل تعطیلی این کارخانه با ۲ میلیارد قابل رفع است.

کاظمی در پاسخ به پرسش محمدحسن علی‌پور از اعضای شورای شهر رشت پیرامون میزان موفقیت وی در طول ۴ سال عضویت در شورای چهارم و عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان شهرداری گفت: با وجود ۱۶۴ تذکر داده شده به شهردار سابق رشت، وی به‌جای توجه به پرداخت حقوق کارکنان به‌دنبال آن بود تا با هر هزینه‌ای پروژه‌های عمرانی را پیش ببرد.

وی در پاسخ به پرسش احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت پیرامون راه‌های تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد بودجه مورد نیاز سازمان شهرداری عنوان داشت: بودجه شهرداری بودجه‌ای حبابی است و تلاش می‌شود بودجه‌های برنامه‌ای به بودجه‌های عملیاتی تبدیل شوند.

نامزد تصدی جایگاه شهرداری رشت در پاسخ به پرسش محمدحسن عاقل‌منش در راستای چگونگی ایجاد تعاملات برای احقاق حقوق مردم شهر رشت افزود: یکی از مهمترین رویکردهای ما ایجاد تعامل در سطح شهر رشت و استان است که در راستای آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

کاظمی در پاسخ به سئوال فاطمه شیرزاد پیرامون انتصاب مدیران بومی و همچنین لزوم درآمد پایدار برای شهرداری رشت اظهار داشت: قطعاً تلاش می‌شود تا از مدیران بومی استفاده شود و برنامه‌ریزی دقیق برای تامین منابع مالی صورت گیرد.

مسعود نصرتی دیگر کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت نیز در این جلسه ضمن ارائه برنامه‌های خود اعلام کرد: اولویت کاری اینجانب ساده سازی کارها است و باید از پیچیده کردن امور جلوگیری شود.

شهردار سابق شهر قزوین عنوان داشت: لازمه شروع کار در شهرداری رشت جذب سرمایه‌گذاران و تعامل با بخشخصوصی و سپس شروع کار است تا بتوانیم شهر رشت را بر اساس داشته‌هایش معرفی کنیم.

نصرتی با اشاره به لزوم جذب حمایت‌های دولت برای اداره شهر اظهار داشت: باید برنامه‌ای جامع بر اساس مدل‌ها و مکانیزم‌های بین المللی برای شهر رشت تهیه و تنظیم شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع محیط زیست برای شهر رشت خاطرنشان کرد: باید با کمک حمایت‌های دولتی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب عینک اقدامات لازم صورت بگیرد.

کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت اعلام داشت: رشت در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، محیط زیستی و ورزشی ظرفیت بالایی دارد که می‌توان از آن‌ها در راستای جذب گردشگر استفاده کرد.

شهردار سابق قزوین با اشاره به بدهی ۵۰۰ میلیاردی سازمان شهرداری خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما باید رفع مشکلاتی مالی شهرداری رشت و همچنین پرداخت حقوق و معوقات کارکنان سازمان باشد.

وی در پاسخ به پرسش فرهام زاهد پیرامون استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی عنوان داشت: همسایگی شهر رشت و منطقه آزاد ظرفیت عظیمی است که باید به‌طور جامع و کامل از آن بهره برد.

نصرتی در پاسخ به سئوال اکثر اعضای شورای شهر پیرامون ورود و استفاده از مدیران غیربومی در سازمان شهرداری گفت: برنامه من استفاده از مدیران توانمند شهر رشت است اما استفاده از مشاوران غیربومی امری طبیعی است که در تمام کشور در حال انجام است.

شهردار سابق قزوین خاطرنشان کرد: تنها راه میدیریت و کنترل نیروی انسانی شهرداری رشت تعریف مقیاس بالای کار مازاد بر ظرفیت نیروی انسانی است تا جایی که حتی نیاز به جذب نیروی جدید در شهرداری باشد.

وی با اشاره به لزوم تولید زمین جهت پیشبرد امور گفت: زمین به میزان پیشروی کارها در رشت وجود دارد اما برخی ادارات مازاد بر نیازشان زمین دارند که با تعریف پروژه‌های گوناگون می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت در پاسخ به سئوال فاطمه شیرزاد پیرامون لزوم سکونت شهردار رشت در شهر رشت اظهار داشت: در این باره هیچ مشکلی ندارم و همراه خانواده‌ام در رشت زندگی می‌کنم.

احمد رمضانپور نرگسی نیز در این جلسه ضمن معرفی ثابت قدم شهردار سابق رشت به‌عنوان فردی کارآمد گفت: یکی از علل سقوط وی عدم مدیریت صحیح بر کارکنان بود که امیدواریم آقای نصرتی برنامه خوبی برای مدیریت این موضوع ارائه بدهند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: ۶ هزار نفر در حال حاضر در سازمان شهرداری رشت مشغول به کار هستند که حدود ۶۰ درصد آن‌ها مازاد بر نیاز هستند و شهردار بعدی باید برای آن‌ها برنامه دقیق داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.