یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ای برای ظهور مجدد شیعه در جهان اسلام است و امروز شیعه در جهان رشد کرده و معتدل‌ترین، سالم‌ترین و انقلابی‌ترین حرکت‌ها در دنیا توسط شیعه انجام می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ای برای ظهور مجدد شیعه در جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با فعالان کنگره غدیر یزد اظهار داشت: مسئله غدیر با سرنوشت و سعادت انسان‌ها و مسلمانان سر و کار دارد و  رشد و حیات انسان‌ها و ادامه و دوام اسلام واقعی بستگی به مسئله غدیر دارد.

وی افزود: دشمن به دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به ولایت و امامت است فلسفه ولایت و امامت در جهان ترویج داده شود و اگر همه آگاه باشیم و این اصل بزرگ را بدانیم که امامت و ولایت چه وظیفه‌ای دارد و چه اثری بر جامعه می‌گذارد و چگونه باید از وجود آن استفاده کنیم قطعا الان بین مسلمانان این همه اختلاف‌ها، کجرفتاری‌ها و برخی کشت و کشتارهایی که در طول تاریخ اسلام وجود داشت به وجود نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: عربستان امروزمی‌خواهد خود را بزرگتر مسلمانان نشان دهد و چون به موفقیت نمی‌رسد سعی دارد هدف خود را به وسیله کشت و کشتار مخالفان محقق کند.

ناصری یزدی خاطرنشان ساخت: الان اسلام دوران غربت خود را می‌گذراند و برخی دشمنان اسلام سعی دارند به وسیله ایجاد تفرقه بین مسلمانان، زمینه غارت آنها را فراهم کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تعصب‌های موجود به ویژه در بین وهابیت اجازه نمی‌دهد که مبانی شیعه در جهان ترویج شود، تصریح کرد: غدیر اساس اعتقادات شیعی است ولی ما در ارتباط با تبیین واقعه غدیر خوب عمل نکردیم و نتوانستیم این واقعه بسیار مهم را در جهان ترویج دهیم.

ناصری ادامه داد:  دشمنان برای بی تفاوت کردن جوانان نسبت به مسئله امامت و ولایت در تلاش  هستند و باید در مقابله با این اقدامات اصل و اساس امامت و ولایت را به جوانان معرفی کنیم البته باید از افراط و تفریط‌ها پرهیز کنیم.

این مسئول با اشاره به  ارزش و جایگاه بسیار والای حدیث ثقلین افزود: این حدیث در کتاب‌های بسیار زیادی از تشیع و اهل سنت نقل شده و اگر بتوانیم همین حدیث را به درستی برای مردم تبیین کنیم، کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.