منابع محلی خبر دادند با نفوذ نیروهای ویژه به مقر تیپ ۱۳۷ در غرب شهر دیرالزور محاصره این شهر شکسته شده اما هنوز تا شکست رسمی محاصره یک گام باقی مانده است.

محاصره ۳ ساله دیرالزور شکسته شد؛ درگیری ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، منابع محلی خبر دادند شهر دیرالزور پس از ٣ سال محاصره داعش با ورود نیروهای ویژه به مقر تیپ ۱۳۷ (در غرب شهر) «عملا» از محاصره خارج شده است.

منبع خبری «نیوز تایم» سوریه نیز گزارش داد که «نیروهای پیشقراول نیروهای مسلح وارد مقر تیپ ۱۳۷ شدند و به این ترتیب نیروهای پیشرو به سوی دیرالزور با نیروهای مستقر در تیپ دست دادند» و عملا محاصره شکسته شد.

منابع محلی در استان دیرالزور نیز توضیح دادند که نیروهای عملیاتی کمتر از ۱۰ کیلومتر با مقر فاصله دارند و بزودی مسیر پیشروی به سوی مقر تیپ کاملا پاکسازی خواهد شد تا رسما خبر شکسته شدن محاصره اعلام شود.

محاصره شهر دیرالزور از ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۴ توسط داعش آغاز شده و ۳ سال و یک ماه و ۲۰ روز طول کشید اما شهر دیرالزور (مرکز استان) با کمک نیروهای مقاومت، هیچ گاه تسلیم داعش نشد و به مقاومت ادامه داد.

همزمان با این اتفاق، بسیاری از مردم شهر به خیابان ریخته و همزمان با اظهار شادمانی منتظر رسیدن کامل نیروهای ارتش هستند.

استاندار دیرالزور در گفت‌وگو با تلویزیون سوریه گفت: مردم در شهر منتظر رسیدن نیروهای ارتش هستند. بزودی پیروزی را در شهر جشن خواهیم گرفت.

وی افزود: داعش دچار نوعی آشفتگی شده و تمرکز روحی خود را از دست داده است.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که نیروهای ارتش فاصله ۱۴ کیلومتری خود را طی ساعت پیش به کمتر از ۱۰ کیلومتر رسانده‌اند و صفوف دفاعی داعش ضربات مهلکی از جانب ارتش دریافت کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.