طبق مقررات آکادمی اسکار، تمامی کشورها تا ۱۰ مهرماه(۲ اکتبر) باید نماینده خود را به آکادمی اسکار معرفی کنند. این در حالی است که بسیاری از کشورها نماینده خود را به این ضیافت بزرگ سینمایی معرفی کرده‌اند، اما سینمای ایران هنوز تصمیم‌گیری در این‌خصوص را آغاز نکرده است.

قرعه اسکار به نام کدام فیلم می‌افتد

قدس آنلاین- طبق مقررات آکادمی اسکار، تمامی کشورها تا ۱۰ مهرماه(۲ اکتبر) باید نماینده خود را به آکادمی اسکار معرفی کنند. این در حالی است که بسیاری از کشورها نماینده خود را به این ضیافت بزرگ سینمایی معرفی کرده‌اند، اما سینمای ایران هنوز تصمیم‌گیری در این‌خصوص را آغاز نکرده است.  ضمن این‌که باید به این مهم هم اشاره کنیم که امسال برخلاف یکی دو سال اخیر، نه‌تنها با گزینه مطرح و شاخصی روبه‌رو نیستیم، بلکه به‌دلیل نبود فیلم‌های قابل‌قبول در عرصه جهانی، رقابت گرمی میان گزینه‌های مختلف مطرح نیست.

در حال‌حاضر گمانه‌زنی‌ها درمورد رقابت میان سه فیلم مطرح است؛ «ماجرای نیمروز» حسین مهدویان، «رگ خواب» سعید نعمت‌الله و «آن‌سوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی. فیلم مجیدی نخستین اکران جهانی خود را در بخش رقابتی شصت‌ویکمین جشنواره فیلم لندن تجربه خواهد کرد و احتمالاً اکران خود را شهریورماه جاری در سینماهای کشور آغاز کند و بدین‌ترتیب یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های احتمالی به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۸ خواهد بود، ضمن این‌که شاید این فیلم به‌عنوان محصول مشترک سینمای ایران و هند هم معرفی شود، زیرا به‌غیر از کارگردان، همه عوامل آن از کشور هند هستند.

 البته ازسویی دیگر احتمال نامزدی دو فیلمی که پیش‌تر نامشان آمد هم مطرح است، اما ناگفته نماند با توجه به موضوع فیلم «ماجرای نیمروز» و پرداختن به بحث منافقین و آمریکاستیزی، مشخص نیست که چه سرنوشتی در اسکار خواهد داشت، ضمن این‌که این فیلم به‌همراه «رگ خواب» تاکنون هیچ اکران بین‌المللی در جشنواره‌های خارجی را تجربه نکردند و فقط توانستند جوایزی را در محافل سینمایی و جشنواره‌های داخلی از آن خود کنند. ازطرفی در برخی گمانه‌زنی‌ها نام فیلم‌هایی همچون «بدون تاریخ، بدون امضا» و «فراری» هم مطرح شده که هیچ‌کدام از این دو فیلم تاکنون روی پرده نرفتند.

با این‌حال باید منتظر ماند و دید که شانس کدام‌یک از این فیلم‌ها به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۸ بیشتر است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.