مشهد- استاد حوزه و دانشگاه گفت: نوجوانان جامعه ما پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ در جامعه را دارند.

نوجوانان پتانسیل ایجاد تغییر در جامعه را دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در آئین افتتاحیه هفت روز در بهشت (طرح ولایت دانشآموزی) که در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد تصریح کرد: همان‌طور که ما در دوران نوجوانی با تعطیل کردن خودجوش مدارس و شرکت در راهپیماییها زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را آماده کردیم، نوجوانان امروز نیز این توانایی را دارند تا مبدع جریانها و حرکتهای جدید در مسیر انقلاب باشند.

 این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: پیش از انقلاب برای مهار استعداد نوجوانان ما سیستم آموزش و پرورشی ایجاد کردند که نوجوان ما گرفتار حضور و غیاب و نمره و از این قبیل محدودیتها باشد و به همین امور سرگرم شود، این امر باعث شد تا نوجوان بیشتر وقت و انرژی خود را صرف محدودیتهای این قالب کند و در این ظرف قرار گیرد، متاسفانه والدین آنها نیز به راحتی آن را قبول کردند.

پناهیان افزود: برای تربیت صحیح و هدفمند نوجوان باید به او میدان داد تا در مقابل سختیها و مشکلات صاحب ایده باشد و بتواند مسئولیت‌پذیر بوده و وظایف خود را به درستی انجام دهد، لذا برگزاری اردوهای مختلف با رویکرد استقلال محور برای نوجوانان میتواند در شکل‌گیری شخصیت مستقل آنان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) تاکید کرد: امام علی(ع) در این نامه خطاب به فرزند خود می‌فرمایند: قلب نوجوان چونان زمین کاشته نشده، آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود. پس در تربیت تو شتاب کردم، پیش از آن که دل تو سخت شود، و عقل تو به چیز دیگری مشغول گردد، تا به استقبال کارهایی بروی که صاحبان تجربه، زحمت آزمون آن را کشیده‌اند.

استاد پناهیان در تشریح این نامه گفت: نوجوانی دوران شکلگیری شخصیت فرد است و در این عرصه است که نوجوان با بروز استعدادهای مستقل خود می‌تواند در این روند تاثیرگذار باشد درغیر اینصورت مدل دیکته شده دیگران شخصیت او را شکل خواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اکثر شهدای ما در ۸ سال دفاع مقدس در سنین نوجوانی برای اعزام به مناطق جنگی آماده میشدند که شبهاتی مبنی بر احساسی بودن تصمیم آنها مطرح است که در جواب این شبهات، توصیه میکنم تا برخی از وصایای این نوجوانان را مطالعه کنند تا درجه عرفان و شناخت این به اصطلاح بچهها را بسنجند.

یادآوری می‌شود؛ نخستین طرح دانش‌آموزی «هفت روز در بهشت» با حضور نوجوانان نخبه سراسر کشور از ۱۵ مرداد الی ۲۸ شهریور به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.