بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ازحذف شرکت های تعاونی غیر فعال در استان خبر داد و گفت: تمامی شرکت‌های تعاونی از نظر میزان فعالیت‌ بررسی شده و شرکت‌ تعاونی هایی که نمی‌خواهند ادامه فعالیت دهند، حذف خواهند شد.

شرکت‌های تعاونی غیرفعال حذف می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ، حسن نوری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: بیشتر جمعیت این شهرستان در حوزه تولید فرش و پشتی ترکمن و صنایع دستی اشتغال دارند.

وی به درآمد پایین مردم منطقه راز و جرگلان اشاره کرد و باتوجه به اینکه بیشتر شهروندان این شهرستان عضو تعاونی ها هستند، گفت: اما هنوز هم درآمد آنها پایین است براین اساس نیاز است برنامه ریزی لازم انجام شود تا شرکت های تعاونی آنان اقتصادی تر شود.

وی افزود: در این شهرستان بیش از ۹۵ شرکت تعاونی فعال وجود دارد که برخی از شهروندان در دو یا چند شرکت تعاونی عضو هستند.

نوری همچنین از عضویت ۹۵ درصد مردم راز و جرگلان در شرکت های تعاونی خبرداد و گفت: این شهرستان به عنوان شهر پایلوت تعاونی در کشور معرفی شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از شناسایی تعاونی های راکد در این استان خبر داد وگفت: تاکنون ۶۰۰ شرکت تعاونی راکد که بنا به دلایلی غیر فعال بودند از چرخه تعاونی خارج شدند.

نوری اظهار کرد: شرکت تعاونی هایی که به دلیل نبود سرمایه در گردش، مشکل بانکی و ... غیر فعال باشند به مشکلات آنان رسیدگی می شود.

وی از غیر فعال بودن ۴۰ تا ۵۰ درصد شرکت‌های تعاونی این استان خبر داد واظهار داشت: هم اکنون تمامی شرکت‌های تعاونی از نظر میزان فعالیت‌بررسی‌خواهند شد و برای یکبار تمامی شرکت‌های‌تعاونی که نمی‌خواهند ادامه فعالیت داشته باشند، حذف خواهند شد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهارکرد: شرکت تعاونی مرز داران راز و جرگلان ضعیف کار کرده است و متاسفانه این شرکت تاکنون نتوانسته سودی عاید اعضا کند. بیشتر اعضای این شرکت نیز فعالیت ندارند.

نوری با تاکید بر راه اندازی مشاغل نوین نیز گفت: هم اکنون باید این مشاغل را جایگزین مشاغلی که بازار فروش کمتری دارند کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در قالب تسهیلات مشاغل خانگی ۱۵ میلیارد ریال اختصاص یافت که برای سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.