بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از افتتاح هشت کتابخانه شهری و روستایی در استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد چهار کتابخانه روستایی و چهارکتابخانه در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و اسفراین به بهره برداری می رسد.

 ٨ کتابخانه در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، حسین فرخنده در نشست با مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در خصوص افتتاح کتابخانه مرکزی شهرستان بجنورد گفت:کارهای عمرانی این کتابخانه به اتمام رسیده و تمام تجهیزات این کتابخانه خریداری شده و تا یک ماه دیگر به بهره بردای می رسد و کتابخانه‌های مرکزی سه شهرستان دیگر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

فرخنده اظهار کرد: در مجموع برای این ۴ کتابخانه مرکزی ۲۲۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و با افتتاح این ۸کتابخانه، هشت هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای استان افزوده می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه در طی چهار سال اخیر  اقدامات موثری در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان انجام شده است، افزود: در حال حاضر از ۶۰ باب کتابخانه موجود در خراسان شمالی ١١ باب به صورت مشارکتی و ۴٩ باب به صورت نهادی اداره می شود که از این تعداد ٢٢ کتابخانه روستایی و مابقی شهری است.

علی‌محمد جهانی اظهار کرد: هم اکنون ٣٨ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان شمالی عضو کتابخانه های عمومی هستند که نسبت به سنوات گذشته رشد ٣۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی گفت: فضای کتابخانه‌های استان نیز هم اکنون ١٩ هزار متر مربع است نسبت به سال ٩٢ رشد ۵۰ درصدی را در این حوزه شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی دوسال گذشته اعتبارات تملک دارایی کتابخانه های عمومی استان رشد خوبی داشته و با توجه به تخصیص١۰۰ درصدی بودجه استان در سال جاری امیدواریم با جذب و تخصیص اعتبارات کافی بخشی از مشکلات موجود این نهاد مرتفع شود.

وی گفت: امسال همچنین شاداب سازی فضای کتابخانه‌های استان یکی از مهم ترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.