شهرکرد-رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۳ درصدی جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد .

جرایم سایبری در چهارمحال و بختیاری۲۳ درصد رشد داشت

به‌ گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی عسگری با اعلام این خبر گفت: فضای سایبری به واسطه برخی امکانات نوین به ویژه در بحث اقتصادی و مالی توانسته است برخی از مهم‌ترین محدودیت‌های دست و پاگیر موجود در دنیای فیزیکی را از میان برده و بسیاری از امور را آسان کند اما در کنار فواید بسیار زیاد خود می‌تواند زمینه‌ای برای بروز ناهنجاری‌های سایبری و فضایی برای جولان دادن افراد سود جو و کلاهبردار باشد .

وی از کشف ۲۳ درصدی جرایم فضای مجازی توسط کاراگاهان پلیس فتا خبر داد و گفت:  امسال افزایش ۱۹ درصدی دستگیر شدگان را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم .
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در ادامه بر ضرورت ارتقای دانش مجازی برای کاربران این فضا تاکید و به کاربران توصیه کرد: خریدهای اینترنتی صرفا باید از درگاه‌ها و صفحاتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند صورت گیرد همچنین باید مراقب کلاهبرداری‌های مالی از طریق ایجاد صفحات جعلی و فیشینگ باشیم، تمام سایت‌های معتبر در صفحه ورودی خود دارای پروتکل https هستند و هرگونه تغییرات در این پروتکل می‌تواند زنگ خطری برای کاربران باشد چراکه ممکن است وارد صفاحت جعلی شده و در دام فیشینگ گرفتار شوند.

وی ناهنجاری‌های رفتاری، پراکندگی، تعلق هویت، تضاد در نگرش دینی و مذهبی و انتقاد به سبک زندگی والدین را مهمترین خطرات شبکه‌های اجتماعی عنوان و بیان کرد: والدینی که دانش و آگاهی کافی از فضای مجازی و آسیب‌های فعالیت‌های خطر ساز اینترنت را دارند می‌توانند نقش حمایتی خود را به نحو شایسته انجام و رفتار رسانه‌ای فرزندان خود را کنترل کنند.

سرهنگ عسگری افزود : شبکه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که با دیگران ارتباط برقرار کنند و در این راستا اطلاعاتی از قبیل متن، عکس و ویدئو به اشتراک بگذارند و به هر میزان که محبوبیت این شبکه‌های اجتماعی رشد می‌کند به طبع ریسک‌های مربوط به استفاده از آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: در مورد میزان اطلاعات شخصی که در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهید، مراقب و محتاط باشید تا مجرمان سایبری از این اطلاعات برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده نکنند و همچنین در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به سایت www.cyberpolice.irمراجعه و یا با حضور در پلیس فتا مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید و یا با شماره های ،۱۱۰ و ۱۹۷ موضوع را به پلیس گزارش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.