ساری- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اعلام اینکه دولت یازدهم نتوانست مشکلات صادرات را حل کند، گفت: متاسفانه دولت تعهداتی را که بر روی کاغذ آورده را عملیاتی نکرده است.

بخشودگی ۲۰ درصدی تعرفه گمرکی محقق نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالله مهاجر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین، اظهار کرد: امیدواریم دولت، چهارسال آینده نگوید از مشکلات باخبر نبودیم و نمی دانستیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی اختیاری ندارد تا مشکلات را مرتفع کند، اضافه کرد، متاسفانه بخشودگی ۲۰ درصدی تعرفه گمرک عملیاتی نگردید و این مساله موجب می شود قیمت تمام شده محصولات قابل رقابت با کالاهای کشورهای دیگر نباشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران چالش جدی مازندران را صادرات کیوی و مرکبات اعلام کرد و یادآور شد: دولت به تعهدات سال گذشته خود در این بخش عمل نکرد و امسال نیز مکاتبات مربوطه در اردیبهشت ماه صورت گرفت و دولت راهی ندارد جز اینکه مشکلات صادرات را حل کند.

مهاجر اضافه کرد: دولت در سال گذشته وعده یارانه ۵۰۰ تومانی برای مرکبات را داد و و علیرغم مکاتبات فراوان، این مهم عملی نشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صادرات از مازندران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این میزان صادرات برای استان خجالت آور بوده و توانایی صادرات بیش از ۲ میلیون دلار را داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از نشست فعالان اقتصادی با معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: آقای جهانگیری نیز بر عدم حل مشکلات صحه گذاشتند و قول دادند در دولت دوازدهم تنگناها مرتفع شود.

مهاجر از اشتغال ۱۷ هزار نفر در شرکت کاله خبر داد و افزود: با حل مشکلات صادرات شرکت کاله می تواند نیروهای خود را تا ۳۰ هزار کارگر افزایش دهد که همان محقق شدن اقتصاد مقاومتی ست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.