معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تجربه و تلاش چندین ساله تیم کاری مشترک ایران و ژاپن برای احیای تالاب انزلی گزارش می شود.

گزارش همکاری ایران و ژاپن در تالاب انزلی ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسعود باقر زاده کریمی معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تجربه و تلاش چندین ساله تیم کاری مشترک ایران و ژاپن برای احیای تالاب انزلی گزارش می شود، گفت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست رویکرد زیست بومی در تالاب ها است و پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی پیشرو ترین و قدیمی ترین پروژه در حوزه تالاب ها ست و بر اساس رویکرد زیست بومی هدف گذاری شده است و نگاه آن به کل حوزه آبریز بوده و برنامه عملیاتی و اجرایی تهیه کرده است.

به گفته باقر زاده ، در حال حاظر ظرفیت خوبی در پروژه تالاب انزلی وجود دارد و زمینه های مختلفی از جمله پایش، مشارکت مردمی، ساختار سازی، هماهنگی دستگاه اتفاق افتاده است. 

وی با اشاره به اینکه شاید اثرات معنا داری در تالاب انزلی مشاهده نمی شود و می بایست این موضوع آسیب شناسی شود، گفت:  فعالیت های این پروژه باعث شده است که در حوزه تالاب ها که قبلاً هیچ قانون و پروتکلی نداشته باشد در حال حاضر تجربیات و اطلاعات زیادی در دسترس است که امیدواریم این تجربیات چراغ راهی برای آینده باشد.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.