یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مسئله امامت و ولایت مسئله بسیار مهم جهان اسلام است که باید حقیقت آن با تکیه بر منابع اصیل اسلامی مثل قرآن و تفاسیر آن برای جامعه جوان تبیین و تشریح شود.

حقیقت امامت و ولایت با مراجعه به قرآن و تفاسیر در جامعه بازگو شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی در جشن بزرگ دهه امامت و ولایت با ذکر آیه ۱۲۴ سوره بقره، اظهارداشت: در این آیه، انتخاب و برگزیده شدن حضرت ابراهیم به امامت در جامعه پس از پشت سر گذاشتن آزمون های بسیار سختِ بندگی ، خلوص و توکل به ذات اقدس الهی شکل گرفت که حضرت ابراهیم با سربلندی از همه این آزمون ها بیرون آمد.

وی با اشاره به لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمینَ در انتهای آیه مذکور، افزود: اینکه در این آیه تأکید می شود، امامت به ستمگران نمی رسد، نکته های بسیاری دارد که باید مورد مطالعه و مداقه نسل جوان قرار گیرد.

این مقام قضایی، مبحث امامت و جانشینی را از جمله مسائل تأثیر گذار در اسلام دانست و گفت: با مراجعه به آیات قران، کتب فقهی و تفاسیر مختلف، اهمیت امامت، ولایت و جانشینی مشخص می شود و نیاز است که به صورت علمی و دقیق توسط جوانان و نسل فرهیخته امروز مورد واکاوی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه امروز، اسلام به شقه های مختلف تقسیم شده و با جنگ های داخلی، قاتل و مقتول، ذکر الله اکبر بر لب دارند، دو دلیل عمده دارد که دلیل اول آن بحث امامت و ولایت و جانشینی است که توسط بخشی از این جامعه بزرگ به درستی درک نشده است و دلیل دوم آن نیز نفوذ دشمنان و دسیسه های آنان است که اینگونه امت اسلامی را دچار انشقاق کرده است.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از صحبت های خود، به سختی کار قضاوت اشاره کرد و گفت: شغل قضاوت علاوه بر سختی های بسیار زیاد آن که باید حق و باطل را در مرز های باریکتر از مو بشناسد و احصا کند و عدالت را اجرا  نماید، محدودیت های زیادی را نیز برای قاضی و خانواده او به دنبال دارد که تحمل همه این سختی بدون تردید دارای اجر معنوی است که خانواده قاضی نیز در آن شریک خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.