بجنورد- مسئول گروه های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت: ۳۲ گروه جهادی تا پایان شهریورماه در مناطق زلزله زده این استان مستقرند، که این گروه های جهادی دانشجویان فعال، از ۱۳ گروه جهادی خارج از استان و ۱۹ گروه جهادی خراسان شمالی تشکیل شده اند.

۳۲ گروه جهادی تا پایان شهریورماه در مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی مستقر هستند

به گزارش قدس آنلاین، محسن پولادی در نشست خبری، اظهار کرد: یک گروه جهادی متشکل از ۲۰۰ عضو در روستاهای محروم و گروه دیگر متشکل از هزار و ۸۰۰ عضو در منطقه زلزله زده کالیمانی مستقر است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی پانزدهم تیرماه در روستای دراقانلو از توابع راز و جرگلان مستقر شدند، خاطرنشان کرد: حضور اردوهای جهادی داخل و خارج از استان از هفدهم تیرماه به صورت رسمی آغاز شد و حدود ۲۰ هزار نفر در این مدت به مناطق زلزله زده، خدمات عمرانی، بهداشت و درمان و آموزشی ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۱ واحد مسکونی در این مناطق احداث شده که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده و سازی و تحویل ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و سه انبار علوفه از دیگر اقدامات گروه های جهادی در این مناطق بوده است.

پولادی از ویزیت رایگان دو هزار نفر در قالب خدمات دندان پزشکی و پزشک عمومی در هشت روز خبر داد و تصریح کرد: در فاروج ۹۰ پزشک از گروه جهادی منتظران ظهور، متشکل از تیم پزشکان متخصص و عمومی، ۴۰ روستا را به صورت رایگان به ارزش یک میلیارد تومان خدمات رسانی کردند.

وی در خصوص انتقاد از توزیع غذای گرم کمتر از ۷۲ ساعت در مناطق زلزله زده، توضیح داد: منبع موثقی برای این ادعا که تا ۷۲ ساعت به مردم زلزله زده غذای گرمی داده نشود، وجود نداشته و در مناطق زلزله زده خراسان جنوبی نیز، هلال احمر اقدام به توزیع در کمتر از ۷۲ ساعت کرده و مشکلی به وجود نیامده است.

وی شبهات مطرح شده به اقدامات گروه های جهادی را، سیاسی کاری دانست و افزود: اردوهای جهادی کاملا مستقل است و وابسته به بسیج، سپاه یا نهاد دیگری نیست و فقط از نهادهای انقلابی برای استفاده از امکانات یاری می گیرد.

مسئول گروه های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خراسان شمالی، نحوه شناسایی و مرمت یا ساخت منازل آسیب دیده را، معرفی افراد محروم از طریق شورای روستا و دهیاری ذکر کرد.

پولادی در بخشی از سخنان خود، به گلایه از خدمات دولت و نحوه خدمات رسانی به مردم زلزله زده پرداخت و خاطرنشان کرد: زمستان نزدیک بوده و در همین شب های تابستان هوا بسیار خنک است، اما متاسفانه بسیاری از مردم روستاهای زلزله زده سرپناهی ندارند و وضعیت اسفناک است.

وی با اشاره به اینکه برخی از سخنان در زمینه سیاسی کاری اردوهای جهادی مطرح شده، با بیان اینکه این اردوها از همان مورخه ۲۳ اردیبهشت در مناطق حادثه دیده مستقر شدند، ادامه داد: پروژه هایی از قبیل کالیمانی در زمان انتخابات سیاسی کاری بود که ضرری برای این استان و کشور است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان، از اعتبارات درون سازمانی ساخت و مرمت منازل مسکونی را از پیش برده و اعتبارات ملی نیامده است، اضافه کرد: وضعیت بازدید مسئولان از مناطق زلزله زده اسفناک بوده و ساخت و ساز عظیمی انجام نشده است.

پولادی با بیان اینکه ۶ ماه است که درخواست دیدار مسئولان اردوهای جهادی با استاندار، در قالب جلسه پشتیبانی جهادی مطرح و ارائه شده است، اظهار کرد: متاسفانه هنوز پاسخی از استانداری خراسان شمالی دریافت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه توهین و بی احترامی به دولت مردان را قبول نداریم، افزود: انتظار می رود سازمان مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به صورت جد به رسیدگی وضعیت مردم روستاهای زلزله زده ورود یابد.

مسئول گروه های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خراسان شمالی اضافه کرد: اعضای مسئول در اردوهای جهادی آمادگی کامل را دارند تا با تخصیص اعتبار، پشتیبانی و نظارت دولت مردان، بسیج شده و انقلابی در ساخت و ساز و وضعیت منازل مسکونی روستاهای آسیب دیده به وجود آورند.

پولادی با بیان اینکه این اردوها اکنون فقط با کمک نهادهای انقلابی نظیر بسیج دانشجویی خراسان شمالی حمایت می شوند، افزود: شایسته نیست مردم روستای فخرالدین که در ۴۵ کیلومتری بجنورد قرار گرفته برای تامین آب آشامیدنی تا سرچشمه، یک کیلومتر راه را طی کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب کردیم که وضعیت محرومان سر و سامان یابد، ادامه داد: اردوهای جهادی با حداقل امکانات و اعتبارات، خدمات شایسته ای را ارائه کرده اند و این آمادگی برای همکاری با استانداری برای تحول در وضعیت زلزله زدگان وجود دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.