رشت- جشن قصه‌گویی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با همراهی مربیان، اعضا و خانواده‌ها درحال برگزاری است.

جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، هم‌زمان با فراخوان بیستمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون در سه بخش قصه‌گویی، مقاله و داستان‌نویسی، جشن قصه‌گویی اعضای نوجوان به منظور گسترش فرهنگ بهره‌گیری از این ابزار ارزشمند تربیتی و هم‌چنین انتخاب بهترین‌های مراکز در حال‌برگزاری است.

بنابراین گزارش طی برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها، مربیان و  اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری با انتخاب و اجرای قصه‌های خود با درون مایه‌ آموزشی و تربیتی، رضوی و هم‌چنین با  نگاهی ویژه به ادبیات عامه و شاهنامه در این مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.
براین اساس، انتخاب و پرداخت مناسب قصه‌ها، بهره‌گیری از فنون قصه‌گویی و هم‌چنین لحن و کلام قصه‌گویان از شاخصه‌های انتخاب و به‌گزینی داوران این جشنواره است.
در همین راستا  مربیان قصه‌گو و قصه‌گویان برتر نوجوان عادی و فراگیر(دارای نیازهای ویژه) برگزیده مراکز، در مسابقه استانی و منطقه‌ای شرکت کرده و پس از انتخاب، در رقابت‌های پایانی این مسابقه   حضور خواهندیافت.
گفتنی است قصه‌گویی به عنوان یکی از فعالیت‌های ارزش‌مند کانون پروش فکری است و برهمین اساس بهره‌گیری از این ابزار تربیتی برای انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی– ایرانی به کودکان و نوجوانان و هم‌چنین آشنایی آنان با پیشینه و فرهنگ بومی و محلی همواره مورد توجه این مجموعه فرهنگی قرارداشته و دارد. 
شایان ذکر است جشنواره استانی قصه‌گویی روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریورماه جاری در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ رشت برگزارمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.