کرمان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از وجود ۷ هزار اثر شناخته شده، میراثی در این استان خبر داد و ابراز داشت: به طور قطع همین میزان آثار ناشناخته هم در دیار کریمان داریم، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و 5 اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد و ارگ بم به عنوان یکی از آثار ثبت جهانی از سال گذشته به چرخه گردشگری برگشته است.

سه هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری کرمان در حال اجرا است

به گزارش قدس آنلاین، محمود وفایی صبح سه شنبه در دومین روز از گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: استان کرمان بزرگترین استان کشور است که به هر منطقه‌ای از آن که وارد می‌شویم ظرفیت‌های عظیم گردشگری در آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: کرمان بزرگترین استان کشور است که از شمال به جنوب آن حدود هشت ساعت زمان راه است، اما تمام قابلیت‌های میراثی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در جای‌جای استان کرمان وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج ایران بتوانند، ظرفیت‌های استان کرمان را بشناسند، بیان داشت: این استان از نظر جایگاه تمدنی و میراثی در حقیقت مهد تمدن بوده و کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه هلیل‌رود جیرفت و سایت کنارصندل نشان داده، خواستگاه تمدن شرق در این منطقه است.

وفایی با بیان اینکه استان کرمان از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از دیرباز محل پرورش مدیران خوش‌نام و باسابقه و به عنوان مرکز تحولات جنوب‌ شرق بوده و این جایگاه را همچنان حفظ کرده است، تصریح کرد: هر فردی که قصد داشته باشد، ایران را بشناسد، باید تاریخ کرمان را مطالعه کند هر آنچه خوبی در ایران وجود دارد در کرمان هم جمع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از وجود ۷ هزار اثر شناخته شده، میراثی در این استان خبر داد و ابراز داشت: به طور قطع همین میزان آثار ناشناخته هم در دیار کریمان داریم، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی در استان کرمان وجود دارد و ارگ بم به عنوان یکی از آثار ثبت جهانی از سال گذشته به چرخه گردشگری برگشته است.

وی با اشاره به اینکه روستای دست‌کند میمند، باغ شاهزاده ماهان، سه قنات و بیابان لوت از دیگر آثار ثبت جهانی استان کرمان هستند، شهر لاله‌زار با بیش از ۳ هزار متر ارتفاع بالاترین منطقه ایران است و بیش از ۱۴ قله بالای ۴ هزار متر ارتفاع در این استان داریم که نشان دهنده مناطق بکر طبیعی آن است.

وفایی با توجه به اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه زیرساختی در حوزه گردشگری در استان کرمان داریم که از آن جمله می‌توان به ساخت هتل‌های چند ستاره اشاره کرد، اذعان داشت: پنج فرودگاه در استان داریم و بسیاری از مسیرهای آن در حال تعریض و یا بازسازی است و شبکه ریلی هم در این خطه داریم.

وی با اشاره به اینکه کرمان مهد تمدن بشریت است گفت: اکتشافات باستان‌شناسی در منطقه هلیل‌رود در سایت کنارصندل حاکی از آن است که خواستگاه تمدن شرق جهان در این منطقه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز از دیرباز معین شرق کشور بوده است افزود: از گذشته منشاء تمام تحولات اقتصادی و سیاسی کشور از استان کرمان بوده است.

وفایی گفت: امکان ثبت ملی ۲ هزار اثر تاریخی و میراثی در استان کرمان وجود دارد و روز به روز شاهد اکتشافات جدیدی در این استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه اولین اثر ایران در حوزه طبیعت که ثبت جهانی شده در کرمان است افزود: کویر لوت یک اثر ارزشمند طبیعی است که سالانه گردشگران زیادی برای گردشگری به این منطقه سفر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.