رشت- مدیرکل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه تخلیه زباله در مراتع طبیعی استان گیلان به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست گفت: باید با دیدگاهی انقلابی و جهادی به رفع معضل پسماند استان گیلان پرداخت.

رفع معضل زباله در استان گیلان نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیف الله مسرور بیش از ۵۰ درصد از وظایف سازمان بازرسی را مختص نظارت دانست و با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی و جلوگیری از وقوع جرم با ارائه راهکار و هشدار برای مسئولان از عمده اقدامات این سازمان است افزود: این امر به‌طور ویژه در سازمان پیگیری می‌شود زیرا رسیدگی به تخلف بعد از وقوع جرم اقدامی دشوار است.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با تاکید بر اینکه برخورد با تخلف در دستگاه‌های دولتی از عمده تکالیف این سازمان و به‌منظور اجرای عدالت است بیان کرد: معضلات و مشکلات در حوزه‌های محیط زیست و منابع طبیعی از عمده‌ترین مباحث سازمان بازرسی در استان گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به‌طور مطلوب به مباحث زیست‌محیطی و منابع طبیعی در استان گیلان پرداخته نشده است خاطرنشان کرد: امروز مقوله پسماند و آلودگی رودخانه‌های استان گیلان به‌ویژه شهر رشت از دغدغه‌های اساسی سازمان بازرسی استان گیلان است.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه در راستای مقوله مذکور متخلفان شناسایی شدند اما تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است تصریح کرد: در راستای احیاء محیط زیست استان، اعتبارات مطلوب و لازم به استان گیلان تخصیص داده نشده و این امر موجب گسترش معضلات این حوزه شده است.

مسرور حل مشکل پسماند استان گیلان را نیازمند یک حرکت و تصمیم انقلابی عنوان کرد و با بیان اینکه تخلیه زباله در مراتع طبیعی استان گیلان به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست افزود: باید با دیدگاهی انقلابی و جهادی به رفع معضل پسماند استان گیلان پرداخت.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۶ شهردار در غرب و مرکز گیلان، ۴ مدیرکل ادوار محیط زیست و ۳ بیمارستان در شهر رشت و تعدادی آزمایشگاه و مطب‌های خصوصی به‌دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و جمع آوری پسماند در سال ۹۵ به مراجع قضایی استان احضار شدند گفت: برخورد با متخلفان این حوزه در استان ادامه دارد.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها و با تاکید بر اینکه این طرح به‌دلیل عدم کارشناسی دقیق به ابزاری برای تخریب روستاها بدل شده است افزود: تغییر وضعیت ظاهری روستاهای استان گیلان امری نگران کننده است.

مسرور از اصلاح  ۴۵۴ روستا در کمیته طرح هادی و از بازگشت بیش از ۴۹ هزار اراضی زراعی و باغی استان گیلان به چرخه کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: استان گیلان قطب کشاورزی کشور است و ماهیت این امر باید به‌طور ویژه در استان حفظ شود.

وی با بیان اینکه اعمال نظارت تغییرکاربری در استان گیلان به‌طور ویژه انجام شده و در سال ۹۵ این سازمان از تغییر کاربری ۳۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان جلوگیری کرده است افزود: سازمان بازرسی استان گیلان در تمامی معاملات کلان بالای ۲۰۰ میلیون تومان استان شرکت می‌کند و اینگونه بر معاملات به‌طور ویژه در استان نظارت می‌شود.

مسرور از راه اندازی سامانه ملی معاملات در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی به‌طور آنلاین به این سامانه دسترسی دارد خاطرنشان کرد: افراد متقاضی مناقصه و مزایده در استان گیلان مکلف به ثبت نام در این سامانه هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد ادارات استان گیلان ملزم به انجام معاملات از طریق سامانه "تدارکات الکترونیکی" هستند افزود: استان گیلان نخستین استان کشور در این اقدام است و این امر موجب نظارت الکترونیکی بر فرآیند مبادلات می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از هزار و ۴۴۰ معامله در استان گیلان انجام شده است تصریح کرد: ارزش ریالی معاملات مذکور در استان گیلان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است و این معاملات با حضور جدی کارشناسان سازمان بازرسی رصد شده است.

مسرور با بیان اینکه در معاملات انجام شده سال ۹۵، تخلفات به‌طور ویژه پیگیری و رصد شده است افزود: در این معاملات از طریق نظارت الکترونیکی، ۲۵ تذکر شفاهی، ۱۹ تذکر کتبی، ۳۰ تجدید، یک تمدید و ۳ لغو معامله با بررسی و نظارت سازمان بازرسی صورت گرفته است.

وی از ۵۴۶ معامله کلان در دستگاه‌های عمومی، غیردولتی، بانک‌ها و شهرداری‌های استان گیلان در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این معاملات ۱۷ تذکر کتبی، ۷ تذکر شفاهی و ۲۷ تجدید معامله صورت گرفته و ارزش ریالی این معاملات بیش از هزار و  ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.