مشهد- معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در بازدید از سرزمین بازی و دانایی در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی گفت: ایده شهربازی معارفی را می توان به کشورهای اسلامی صادر کرد.

ایده شهربازی معارفی را می توان به کشورهای اسلامی صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سید عباس عراقچی با حضور در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی ضمن بازدید از سرزمین بازی و دانایی اظهار کرد: امروز توفیقی دست داد تا در این نمایشگاه از فعالیت موثر جوانان این کشور بازدید کنم، در  این شهربازی در کنار بازی و دانایی، شناخت و فرهنگ هم وجود دارد؛ چیزی که در اسباب بازی های ما جای آن بسیار خالی است، یعنی بچه های ما بازی می کنند بدون اینکه نکته موثری یاد بگیرند و بدون اینکه چیزی به هوش، اندیشه و اعتقاد آن ها اضافه شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش جوانان در راه اندازی این شهربازی گفت: تلاش خوبی صورت گرفته، بازی های مختلفی طراحی شده است که در آن ها هم نشاط هست و هم آموزش و فرهنگ سازی به ویژه نسبت به اعتقادات که یک نیاز جدی برای کشور است.

وی ضمن تقدیر از این فعالیت فرهنگی و حمایت آستان قدس رضوی که این فضا را ایجاد کرده است، گفت: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی از برنامه های اصلی همه ارکان کشور است، اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون زا و برون گراست و در ماموریت هایی که در وزارت امور خارجه تعریف شده، یکی انتقال تکنولوژی و دیگری صادرات کالا و خدمات از مهم ترین شاخص ها قرار گرفته است.

عراقچی با بیان اینکه علم شهربازی به یک صنعت در دنیا تبدیل شده است و نیاز به فناوری دارد و از شیوه های مختلفی برای آن استفاده می شود، گفت: این فناوری را می توان فرا گرفت و با فرهنگ و اعتقادات خودمان تلفیق کرد.

وی در پاسخ به نقشی که وزارت امورخارجه می تواند در انتقال مفاهیم دینی از طریق شهربازی معارفی داشته باشد، گفت: وزارت امور خارجه در این قبیل موارد تسهیل کننده است، یعنی دوستان باید با موسسات فرهنگی کشورهای مختلف ارتباط برقرار و این محصول را معرفی کنند.

گفتنی است؛ معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با حضور در بخش های مختلف شهربازی معارفی از مجموعه بازی های مختلف خردسالان، کودکان و نوجوانان که به دست توانمند جوانان ایرانی طراحی و ساخته شده است، دیدن کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.