فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ولایت مداری اصل نخست نیروی زمینی است.

ولایت مداری اصل نخست نیروی زمینی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، عصر سه شنبه در بازدید از پادگان نوده در جمع کارکنان با اشاره به آیات آخر سوره مبارکه حمد اظهار کرد: روزانه ۱۰ بار از خداوند متعال می خواهیم که ما را در صراط مستقیم قرار دهد. بنابراین صراط مستقیم قرآن کریم و راهی است که منجر به رستگاری می شود.

وی با بیان اینکه خداوند برای درک و فهم بیشتر مردم از قرآن، پیامبر اکرم (ص) را مبعوث کرده است، افزود: در آن زمان پیامبر (ص) و راه ایشان، صراط مستقیم بود. امروز که امام عصر (عج) در بین ما غائب است، صراط مستقیم ولی امر مسلمین جهان و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تأکید کرد: براساس آیات و روایات خداوند با نعمت ولایت ما را از جهل و گمراهی نجات می دهد، برای همین ولایت بالاترین نعمتی است که به بشر داده شده است.

وی تأکید کرد: امروز خداوند ما را از بالاترین نعمت برخوردار کرده است و همه باید شکرگزار آن باشیم. بهترین راه شکرگزاری برای این نعمت الهی، اطاعت از ولایت است.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: همه ما باید مطیع ولی امرمان بوده و به دنبال خوب و عاشقانه خدمت کردن باشیم.

وی با بیان اینکه در نیروی زمینی تمام امور را بر سه اصل ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری اصولی است که بر اساس آن در نیروی زمینی اقدام خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: گرچه ممکن است عده ای تصور کنند این سخنان شعاری است اما معتقدم این موارد شعوری است که باید در نیروی زمینی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه در فرماندهی جوهره رهبری وجود دارد، گفت: همه کسانی که مسئول هستند باید احساس کنند که فقط یک فرمانده نیستند بلکه رهبر آن یگان هم هستند. همانگونه که رهبر در جامعه اسلامی وظیفه دارد که به نحوی جامعه را هدایت و برنامه ریزی کند تا افراد هم در دنیا و هم در اخرت سعادتمند شوند، فرماندهان هم باید همینگونه برای مجموعه های خود برنامه ریزی کنند.

امیر حیدری ادامه داد: ولایتمداری به معنای این نیست که فقط به نیروها بگوییم حمله کنید یا نکنید، بلکه ولایتمداری اقتضا می کند نه فقط به فکر عملیات، جنگ و دفاع باشیم بلکه به فرمانده خانواده های کارکنان، معیشت و شأن اجتماعی آنان هم باشیم.

وی بار دیگر بر مقوله عدالت محوری تأکید کرد و با بیان اینکه جامعه تشنه عدالت محوری است، گفت: در هرجایی که حضور داریم و در قلمرو اختیارات و وظایف ماست باید عدالت را محقق کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی رعایت شایسته سالاری را یکی از مسائل اساسی برشمرد و افزود: باید برای انتخاب افراد مولفه ها و فاکتورهایی داشته باشیم. این فاکتورها مشخص شده و تا زمانی که بنده در نیروی زمینی هستم افرادی که این شاخص ها را داشته باشند، پیشرفت خواهند کرد.

وی بیان کرد: ملاک ما در انتخاب افراد ایمان به خداوند، ایمان به ولایت، ایمان به ارزش های اسلامی و انقلابی، آموزش خوب و تخصص داشتن و هم چنین انضباط است.

امیر حیدری با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری درخصوص بهبود وضعیت معیشتی و منزلت اجتماعی کارکنان نیروی زمینی ارتش گفت: پررنگ ترین انتظار و خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتقاء معیشت کارکنان بوده است. برای اینکه به منویات ایشان جامه عمل بپوشانیم ۲۳ طرح را تدوین و به یگان ها ابلاغ کردیم. توقع از فرماندهان این است که با عدالت، انصاف و پا در رکاب بودن زمینه اجرایی شدن این طرح ها را فراهم کنند.

وی هم چنین درباره توان رزمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: نیروی زمینی باید چابک بوده و تحرک بالا داشته باشد، از قدرت تهاجمی برخوردار بوده و انضابط داشته باشد تا بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.