معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت تا زمانی که آمریکا همچنان به تحریم پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد بعید است که تنش‌ها بر سر کره شمالی حل شود.

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه اعلام کرد تا زمانی که آمریکا به تحریک پیونگ یانگ ادامه می دهد، بعید است تنش ها بر سر کره شمالی حل وفصل شود.  

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد تا زمانی که آمریکا آمادگی نداشته باشد تا به تحریک کره شمالی پایان دهد، سخت است که امیدوار باشیم تا مسئله کره شمالی حل و فصل شود.  

وی افزود : ما تاکنون از آمریکایی ها هیچ چیز کلی جز این نشنیده ایم که دستیابی به راه حل سیاسی برای مسئله کره شمالی امکان پذیر است، ولی دیگر گزینه نیز امکان پذیر است.  تحت این شرایط بسیار دشوار است تا به حل این بحران امیدوار باشیم. ما باید تلاشهای خود را دوچندان کنیم به ویژه در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر امکان تهیه پیش نویس تحریم های جدید را ضد کره شمالی در دست مذاکره دارد. پس باید با توجه به شرایط به دنبال یافتن راه حلی سیاسی و دیپلماتیک برای این مسئله باشیم.

از سوی دیگر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد، تصمیم آمریکا برای برگزاری رای گیری درباره تحریم ها علیه کره شمالی در نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل، اقدامی زودهنگام است.

منابع خبری روز یکشنبه پس از اعلام وقوع دست‌کم دو زمین‌لرزه در نزدیکی سایت هسته‌ای کره شمالی واقع در شمال شرق این کشور، از اقدام پیونگ‌یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود خبر دادند.  

 تلویزیون رسمی کره شمالی ساعاتی بعد اعلام کرد این کشور یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده؛ پیونگ‌یانگ گفت این بمب می‌تواند به صورت کلاهک روی موشک‌های قاره‌پیما (ICBM) نصب شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.