رشت_ معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان گیلان از ظرفیت خوبی با توجه به وجود منطقه آزاد انزلی و ارتباطات خوب منطقه ای داراست که باعث زمینه پیشرفت و افزایش ظرفیت های خود به لحاظ مراکز پژوهش و پارک علم و فناوری مهیا می سازد.

گیلان زمینه پیشرفت به لحاظ مراکز پژوهش را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وحید احمدی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت با اشاره به تصویب قانون مربوط به شرکت های دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ اظهار کرد: در دولت یازدهم عوامل عدم اجرای این قانون بررسی شد و این عوامل، رفع شد.
وی ادامه داد: علاوه بر تامین اعتبار برای صندوق نوآوری، آیین نامه معافیت مالیاتی مربوط به شرکت های دانش بنیان که ابلاغ شده بود نیز به امضاء وزیران علوم و امور اقتصادی، تنظیم و ابلاغ شد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تبدیل محصولات علمی به دستاورد قابل عرضه و تجاری سازی توسط پژوهشگران و دانشجویان ابراز کرد: این مدل الگویی تنها مدلی و الگویی است که می تواند مشکل اشتغال و کارآفرینی را بصورت ریشه ای و علمی برطرف کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این نشست در سخنانی با تشریح شبکه های حمایتی این پارک برای حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان بیان داشت: در گیلان کسی نمی تواند بگوید که ایده دارد، اما مورد حمایت قرار نگرفته است.
مجید متقی طلب کانون شکوفایی خلاقیت را گامی برای تحقق و پیاده سازی ایده تا محصول عنوان و اضافه کرد: ۷۰ مورد حمایت در این کانون انجام گرفت که عمدتا از دانشجویان بودند.
وی با اشاره به افتتاح کارخانه تولید سلولز از پسماندهای کشاورزی اظهار داشت: رونمایی از این طرح سال گذشته و افتتاح این کارخانه امسال انجام گرفت که روزانه ۵۰ تن سلولز تولید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.