یزد - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با انجام اقدامات مداخله‌ای در فرایند طلاق، با کاهش ۲۲ درصدی طلاق، استان یزد در سطح کشور در رتبه ۲۸ قرار گرفت.

طلاق در استان یزد ۲۲درصد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، علی شریعت پناه با بیان این خبر اظهار داشت: اقدامات این استان در کنترل طلاق خوب بوده و کنترل رشد آسیب اجتماعی طلاق و کاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگی، مشارکت و تلاش جمعی ادارات متولی در قالب تشکیل مرکز تحکیم بنیان خانواده محقق شده است.

وی افزود: در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۵ یک مورد ثبت طلاق به ازای هر ۶ ازدواج صورت گرفته و ثبت‌شده اما در سه‌ماهه ابتدای سال جاری به ازای هر ۷ ازدواج صورت گرفته یک مورد ثبت طلاق در دفاتر مذکور ثبت‌ شده که این مسئله نشانگر به ثمر نشستن تلاش ها در مراکز تحکیم بنیان خانواده است.

این مسئول از کاهش ۲۲ درصدی طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۵ میزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان ۴۰۱ مورد بوده که این آمار در سه‌ماهه اول سال جاری به ۳۰۱ مورد کاهش پیداکرده است.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد تا ۳۰ درصد از درخواست‌های طلاق در یزد مربوط به زوج‌های غیربومی است.

شریعت پناه به وصول ۸۹۳ فقره پرونده در سه‌ماهه نخست سال جاری در حوزه خانواده به دادگستری استان اشاره کرد و بیان داشت: تمام این پرونده ها قبل از رسیدگی قضایی به معاونت اجتماعی دادگستری یزد جهت اجرای کارگاه طرح آینه (سبک زندگی اسلامی ایرانی ویژه زوجین متقاضی طلاق) ارجاع شده است.

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه از تعداد ۸۹۳ فقره پرونده‌ای که در ابتدا جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی به این معاونت ارجاع داده‌شده، تعداد ۹۲ فقره بعد از اتمام کلاس‌ها به سازش منتهی شده و زوجین تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را داشته‌اند.

سرپرست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: بحث پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق، یک بحث عمیق و ریشه ای است که مستلزم برنامه ریزی دقیق و کار جمعی منضبط و مستمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.