شهرکرد-مدیر کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پتروشیمی لردگان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال یک هزار و ۵۳۰ نفر در حال فعالیت است که تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

پتروشیمی لردگان تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می رسد

سید نعیم امامی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: پتروشیمی لردگان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اشتغال یک هزار و ۵۳۰ نفر در حال فعالیت است که تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می رسد و سر منشا تحول بسیار بزرگی در اقتصاد چهارمحال و بختیاری به ویژه لردگان خواهد شد.

وی با اشاره به فولاد سفیددشت خاطر نشان کرد: فولاد سفیددشت تنها فولادی است که در دولت یازدهم افتتاح که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم و همچنین فاز دوم آن با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال تکمیل می‌باشد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سال گذشته چادر مشکی حجاب پس از ۲۰ سال با بهسازی نوسازی و جواز جدید با توان تولید ۱۰ میلیون مترمربع کار خود را آغاز کرد و همچنین جواز راه اندازی فاز های دیگر این کارخانه در حال صدور است که به زودی کار خود را شروع خواهند کرد.

امامی در ادامه تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت بیش از ۷۰۰ هزار تن  به بزرگترین تولید ورق های گالوانیزه تاراز کشور تبدیل شد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کارگروه رونق و اقتصادمقاومتی اعطا که مشکلات بیش از ۳۰۰ واحد رفع شد و همچنین طی چهار سال گذشته ۳۰۰ واحد صنعتی متوسط و کوچک به بهره برداری رسیدند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: مجموع سرمایه گذاری یک هزار طرحی که تا سال ۹۲ در این استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و همچنین هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که ترکیبی از سرمایه گذاری ارزی و ریالی در استان صورت گرفته که به زودی مورد بهره برداری خواهند رسید.

امامی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان با وجود مشکلاتی از جمله تسهیلات با سود بالا و وضعیت نامطلوب بازار، هر هفته به منظور بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود تاکید کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۱۸۰ جلسه با یک هزار و ۸۰۰ مصوبه برگزار شده که پیش بینی می شود مشکلات موجود در دولت دوازدهم با اخذ تصمیمات مطلوب برطرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.