مشهد- در آستانه عید سعید غدیر و با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مسئولان شهرستان سرخس، ٢ پروژه بزرگ صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.

٢ پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی در سرخس افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، نیروگاه ۷۵ مگاواتی شمس سرخس و واحد بسته بندی فرآورده های غذایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.

سید مرتضی بختیاری در آیین رسمی افتتاحیه این پروژه ها با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و محرومیت زدایی مهمترین رویکردهای آستان قدس در حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: بر اساس منشور ٧ گانه مقام معظم رهبری و با تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، عمران و توسعه شهرستان هایی که موقوفات امام رضا(ع) در آنجا قرار دارند را با جدیت پیگیری می کنیم.

بختیاری تصریح کرد: مردم شریف سرخس مرزداران غیور این خطه از میهن اسلامی ما هستند و آستان قدس رضوی رسالت خود می داند تا در زمینه های کشاورزی، توسعه اشتغال، ایجاد صنایع تبدیلی و مقوله های فرهنگی و آموزشی ورود جدی و تاثیرگذار داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبدیل شدن سرخس به منطقه آزاد تجاری، بیان داشت: برای تحقق این مهم اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح به تصویب نهایی برسد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این ٢ پروژه بزرگ در دهه ولایت و امامت گفت: پروژه کارخانه بسته بندی فرآورده های غذایی در طی ٦ ماه پس از کلنگ زنی آماده شد و به بهره برداری رسید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بدون شک نسخه علاج بخش اقتصاد کشور، تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی، تکیه بر توان و استعداد نیروهای داخلی و روحیه جهادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز در این مراسم گفت: برای احداث نیروگاه ٧٥ مگاواتی شمس سرخس ٧٠٠ میلیارد ریال و برای احداث کارخانه بسته بندی مواد غذایی ٣٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که زمینخ اشتغال جوانان سرخس را فراهم کرده است.

صادقی گلمکانی گفت: با توجه به زیرساخت های مناسبی که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس وجود دارد امکان حضور و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنایع پتروشیمی، فولاد و صنایع نیمه سنگین فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.