سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران گفت: در مسابقات ژاپن شرایط برای کسب نخستین مدال جهانی والیبال ایران فراهم خواهد بود.

موسوی: می‌توانیم نخستین مدال جهانی‌مان را بگیریم/ مصدومیت ها کارمان را سخت کرد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد موسوی در مورد شرایط تیم‌ ‌ملی والیبال ایران برای حضور در جام قهرمانی قاره‌ها به میزبانی ژاپن اظهار داشت: سال 2017 برای والیبال ایران سخت بود و شروع خوبی نداشتیم؛ البته باید خدا را شکر کنیم که تیم‌های پایه توانستند نتایج خوبی کسب کنند. یکی از دلایلی که سال 2017 برای ما سخت شد این بود که برخی از بازیکنان در مقاطع زمانی مختلف به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند.

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: بعد از مسابقاتی که پشت سر گذاشتیم حالا تیمی آماده هستیم و فکر می‌کنم در شرایط کنونی مسابقات ژاپن فرصت ایده‌آلی برای والیبال ایران باشد تا بتواند یک بار دیگر توجه مردم را به خود جلب و دل‌شان را شاد کند. شاید هم بتوانیم نخستین مدال جهانی‌مان را به دست بیاوریم، چراکه شرایط تا حدود زیادی آماده است. ما شانس کسب مدال داریم، ضمن اینکه تیم‌مان هم آماده است؛ البته نباید فراموش کنیم که اجرای این صحبت‌ها به عملکرد بازیکنان در زمین و روز مسابقه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه من خودم به کسب مدال در قهرمانی قاره‌ها امیدوارم، گفت: به نظر من کسب مدال در این تورنمنت بسیار مهمتر از جایزه نقدی است. ضمن اینکه جایزه نقدی هم آنقدرها که می‌گویند زیاد نیست؛ 635 هزار دلار که بین تمام تیم‌های برتر تقسیم خواهد شد. در شرایط کنونی اولویت ما قرار گرفتن روی سکوی جهانی است و تلاش می کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. نتایجی که در مسابقات قهرمانی قاره‌ها کسب می‌شود در رنکینگ تیم‌ها در فدراسیون جهانی تاثیر دارد، امیدوارم بتوانیم با کسب نتایج خوب اعتماد به نفس بیشتری بگیریم و شرایط‌مان را بهبود ببخشیم.

جام قهرمانان بزرگ جهان یک تورنمنت والیبال در سطح بین‌المللی است که در سال 1993 برای نخستین‌بار به پیشنهاد ژاپن و با موافقت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار شد. این رقابت‌ها همواره یک سال بعد از بازی‌های المپیک در دو گروه مردان و زنان به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و به جام جهانی کوچک یا جام بین قاره‌ای نیز معروف است.

این رویداد بعد از المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی و لیگ جهانی پنجمین تورنمنت معتبر والیبال در جهان محسوب می‌شود که با حضور قهرمانان پنج قاره جهان و تیم ژاپن به عنوان میزبان برگزار می‌شود. در هفتمین دوره ار پیکارها و در گروه مردان تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه به مصاف یکدیگر می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.