شهرکرد-معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پیش بینی می شود درآمد کمیته امداد از محل مشارکت های مردمی در سال ۹۶ بالغ بر یک هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان باشد.

درآمد کمیته امداد در سال جاری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمد ذوالفقاری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت های مردمی در قالب طرح های اکرام ایتام، محسنین، کمک های نقدی، کمک های کالایی و خدماتی جمع آوری می شود.

وی افزود: درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق طرح اکرام ایتام، ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق های صدقات، ۲۷۰ میلیارد تومان جمع آوری زکات و مابقی از محل مناسبت هایی بوده که در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود درآمد کمیته امداد از محل مشارکت های مردمی در سال ۹۶ بالغ بر یک هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان باشد و از ابتدای سال جاری تا کنون ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است که تمام این مبلغ به مددجویان پرداخت شده است همچنین ۲۸ میلیارد تومان نذورات قربانی در سیستم ثبت شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: استفاده کمی و کیفی از ظرفیت خیرین و تعامل با موسسات خیریه در راستای جذب منابع با ارزش افزوده بیشتر و رضایتمندی امداد بگیران از جمله راهبردهای کمیته امداد در حوزه مشارکت های مردمی می باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ میلیون مشترک در کمیته امداد وجود دارد که از این میزان ۸ میلیون مربوط به صندوق صدقات، ۱ میلیون اکرام ایتام و ۱ میلیون سایر طرح های مشارکتی است و کمیته امداد ظرفیت افزایش ۱۰ میلیون مشترک دیگر را دارد.

معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: یکی از رویکردهای سازمان ارتقاء تکنولوژی کمک ها و مشارکت های مردمی است که در این زمینه تفاهم نامه ای با شرکت همراه اول منعقد شده و مقرر است کمیته امداد سامانه امداد اول را راه اندازی کند.

ذوالفقاری گفت: در تلاش هستیم در هر شهری از خیرین دیگر استان ها نیز استفاده شود، همچنین برای جذب نخبگان هر شهر برنامه ریزی شده تا از طرح ها و برنامه های آنها در جهت افزایش مشارکت های مردمی استفاده شود.

وی با اشاره به مشارکت های مردمی در خصوص طرح محسنین افزود: در این طرح تا کنون ۵۰۰ هزار پیامک مشارکت ارسال شده و بیش از ۳۲۰ هزار نفر برای انتخاب یتیم سازماندهی شده اند.

معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در سال ۹۶ گفت: جشن عاطفه ها در سال جاری بصورت ۲ مرحله اجرا می شود که در این مراسم تلاش است از ظرفیت خیرین در حوزه تولید لوازم التحریر، پوشاک و لوازم آموزشی استفاده شود و پیش بینی می شود کمک های مردمی جشن نیکوکاری امسال نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

ذوالفقاری در خصوص مسکن دار شدن خانواده های تحت پوشش گفت: تلاش می شود از ظرفیت خیرین صنعت ساختمانی در جهت ساخت مسکن برای خانواده های تحت پوشش استفاده شود و یک بخش از محل صدقات به این بحث اختصاص داده شده است.

وی در پایان با اشاره به نظام های مشارکتی خیرین کمیته امداد افزود: نظام های مسکن، اشتغال، آموزش، سلامت، معیشت و آموزش های معنوی خانواده های تحت پوشش، شش نظام مشارکتی خیرین می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.