چرام- استقرار دانشکده صنعت و معدن در شهر چرام می توانست زمینه جذب و رشد نیروی انسانی متعهد و تخصص مورد نیاز استان را تا حدودی فراهم کند و در کنار معدن این شهرستان به‌ ویژه معدن فسفات چرام، محور توسعه و تحوّل باشد و نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت‌های منطقه ایفا کند.

وقتی دانشکده صنعت ومعدن چرام هنوز تغییری نکرده است

به گزارش قدس آنلاین،دانشکده صنعت و معدن چرام از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور سابق به استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از تأمین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

این دانشکده به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه یاسوج در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با زیربنای  ۶هزار متر مربع احداث شده و دارای ۲۰کلاس درس و ۱۰ کارگاه و آزمایشگاه است و ظرفیت پذیرش ۷۰۰ دانشجو را دارد.

استقرار دانشکده صنعت و معدن در شهر چرام می توانست زمینه جذب و رشد نیروی انسانی متعهد و تخصص مورد نیاز استان را تا حدودی فراهم کند و در کنار معدن این شهرستان به‌ ویژه معدن فسفات چرام، محور توسعه و تحوّل باشد و نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت‌های منطقه ایفا کند.

با تمام کاستی‌ها و نواقص این دانشکده در سال ۹۱ در سه رشته کارشناسی آمار، کاردانی عمران روستایی و مکانیک با ۴۰ دانشجو افتتاح شد که این امر سبب به‌وجود آمدن شور و شعفی در جوانان و تحصیلکردگان شهرستان چرام شد.

اما پس از افتتاح این دانشکده در سال۱۳۹۱شاهد تغییراتی ناچیز هستیم که می طلبد مسئولان همتی مضاعف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.