ساری- مدیرکل هواشناسی استان مازندران، گفت: امروز و به ویژه فردا شب به دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی که پیامد آن از بامداد جمعه شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و مواج شدن دریا در سواحل و دور از سواحل دریا خواهد شد.

بارش‌های شدید همراه با رعد و برق و وزش باد در مازندران

به گزارش قدس انلاین، سیدمحمدرضا رضوی اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و به ویژه فردا شب به دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی که پیامد آن از بامداد جمعه است، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و مواج شدن دریا در سواحل و دور از سواحل دریا به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: بر این اساس بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان تا ۲۷ متر بر ثانیه یعنی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نزدیک ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه با جهت غالب شمالی پیش‌بینی می‌شود که در بامداد و صبح روز جمعه انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران خاطرنشان کرد: امروز و به ویژه فردا به دلیل جریانات گرم جنوبی، افزایش محسوس دما و وزش باد گرم که در ارتفاعات گاهی نسبتا شدید است، مردم از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند.

رضوی اظهار کرد: به دلیل ابرناکی آسمان همراه با رگبار و رعد و برق از پنج شنبه شب و تداوم بارش باران و وزش باد در روز جمعه، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

این مسئول، یادآور شد: از روز شنبه شدت بارش‌ها کم شده و سامانه بارشی به تدریج از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بالای این سامانه، از اواخر ساعات پنج شنبه ۱۶ شهریور ۹۶ تا پایان وقت روز شنبه، تمامی فعالیت‌های دریایی شامل صیادی، حمل و نقل دریایی، گردشگری و شنا ممنوع اعلام می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود مسئولان مربوطه در استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های ساحلی، هلال احمر، بنادر دریانوردی، شیلات، نیروی انتظامی و دریابانی‌ها، مدیران گردشگری، طرح‌های شنا و پلاژهای ساحلی آمادگی لازم برای مواجهه با این سامانه را داشته باشند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.