آیت الله صدیقی گفت: استکبار جهانی، اسلام و مسلمانان را تهدیدی برای غارتگرایی های خود می داند و لذا هر جا مسلمان ضعیفی وجود داشته باشد، آنجا حکومت ها تشویق به مسلمان کشی می شوند. 

استکبار جهانی، حکومت ها را تشویق به مسلمان کُشی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد غدیر در حاشیه دومین همایش ملی غدیر، ویژه گرامیداشت علامه سیدمرتضی عسکری در جمع خبرنگاران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: مردم را با غیر زبانتان به دین دعوت کنید، گفت: مدیران باید تواضع، اخلاق، مردمداری، ساده زیستی و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

وی ظیفه مدیران در حکومت اسلامی را در درجه اول خودسازی دانست و گفت: مدیران ما باید بیدار شوند و بدانند که فرصتی برای آنان پیش آمده تا خدمت کنند و نه این که به دنبال منافع مادی خود باشند و در واقع این مسئولیت فرصتی است که خودشان را عرشی کنند و به مردم خدمت کنند. 

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر درباره سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با طلاب حوزه های علمیه استان تهران مبنی بر این که ما جامعه اسلامی و دولت اسلامی نداریم، گفت: اولین ویژگی وجود مبارک حضرت علی(ع) این بود که حکومت را برای حکومت نمی خواستند بلکه آن را وسیله ای برای رساندن بندگان خدا به مقصد اعلی می دانستند. 

وی افزود: حکومت امیرمومنان وسیله ای برای اجرای عدالت، رفع تبعیض و بروز استعدادهای طبقه ای بود که فرصت به آنها داده نمی شود تا خودشان را به استعداد خدادادی برسانند. 

صدیقی اضافه کرد: حضرت علی حکومت توحید، عدل، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم و همچنین حکومت الفت، مهربانی و ایثار بود و در عمل نیز نشان دادند که هم در نهج البلاغه آمده و هم تاریخ شاهد آن است. کما این که در نامه ۵۳ نهج البلاغه به عنوان منشور حکومتی حضرت به مالک اشتر آمده و گویای این مقاصد است. 

وی افزود: بنابر این عدل، توحید، اتحاد، مقابله با استکبار و حمایت از ضعفا و مظلومین از شاخصه های راهبردی حکومت آن حضرت بود. 

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: نظام اسلامی ما تحولی پس از نظام طاغوت بود و یکی از شاخصه های آن وجود یک انسان عادل و آگاه در راس حکومت بود که نصیب ما شده ولی هنوز تا تشکیل حکومت فاصله داریم. یعنی هنوز دولت اسلامی نداریم و تمدن اسلامی آغاز شده ولی هنوز فاصله داریم و جامعه اسلامی هنوز محقق نشده است و با توجه به این که نقطه اول شروع شده، امید است همه دیگر نقاط با همت مردم و با جهاد، استقامت، ایثار و گذشت به آنجا برسیم. 

صدیقی درباره کشتار مسلمانان میانمار به خبرنگاران گفت: ما شاهد زمانی هستیم که استکبار جهانی، اسلام و مسلمانان را تهدیدی برای غارتگرایی های خود می داند و لذا هر جا مسلمان ضعیفی وجود داشته باشد، آنجا حکومت ها تشویق به مسلمان کشی می شوند. 

وی افزود: انقلاب اسلامی به ما قدرتی داده که هرجا ایستادگی کردیم، دست آنان کوتاه بوده و باید متوجه باشیم که کشتار مسلمانان میانمار نشان ضعف دشمنان اسلام است و لذا ما باید در عرصه گفتمان، منطق، رسانه، سلاح و دفاع قوی باشیم و گرنه دنیا همچون گرگی است که ضعیفان را می خورد و سکوت سازمان های بین المللی و قدرت های بزرگ نشانه رضایت آن است. البته اگر نگوییم نشانه حمایت آنان است. 

صدیقی تاکید کرد: لذا کسانی که اهل قلم هستند یا تریبونی در اختیار دارند و یا از شبکه های جهانی می توانند داد مظلومان را به جهانیان برسانند، وظیفه دارند در این زمینه فعالیتی کنند. 

وی این وظیفه را بر دوش همگان از جمله حوزه ها، دانشگاه ها، مطبوعات و رسانه ملی دانست و گفت: هنرمندان نیز باید این مظلومیت را برجسته کنند و در افشای ددمنشی دنیای استکبار که در میانمار بروز می کند، کوتاهی نکنند. 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.