نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا بودن نرخ سود بانکی از معضلات نظام بانکی است گفت: بانک مرکزی قول داده که سال جاری پایان ساماندهی موسسات مالی باشد.

بالا بودن نرخ سود بانکی از معضلات نظام بانکی است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر کریمی در تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی با اشاره به بخش تعاون اظهار داشت: به عنوان نماینده شما مردم شریف از همه اقشار با توجه به حضور در کمیسیون اقتصادی و ارتباط نزدیک و تنگاتنگی که با  اتاق تعاون کشور به سبب تایید مشارکت فعال نمایندگان بخش خصوصی در حوزه اقتصادی داریم.

وی افزود: تعاونی‌ها کسانی هستند که در خط مقدم فعالیت‌های اقتصادی حضور دارند و مشکلات و مسائلی که در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد را با تمام وجود حس می‌کنند و قطعا بهترین فردی هستند که در زمینه این مسائل می‌توانند اظهار نظر کنند و ماهم چه در سطح ملی و چه در سطح استانی سعی داریم همکاری و ارتباط خود را بخش‌های خصوصی از جمله اتاق تعاون داشته باشیم و این آمادگی را مورد تاکید قرار دهیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روز‌های نزدیک اخبار خوشی در زمینه عزم و اراده تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی نظام بانکی و تلاش برای اینکه این نظام و ظرفیت‌های آن در خدمت تولید قرار بگیرد به گوش می‌رسد.

کریمی بیان کرد: همه می‌دانیم که نظام بانکی در گلوگاه‌های اصلی و اساسی تولید در کشور قرار دارند و فعالان اقتصادی توجیه هستند که نظام بانکی با این نرخ سود نمی‌تواند پیشرفت‌های لازم در بخش اقتصاد و تولید بدست آورد.

وی ادامه داد: از مجموع بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومان عملکرد نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات، دولت در سال گذشته در حدود ۱۵یا ۱۶هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب را برای صنایع و بخش کشاورزی  اختصاص داده  و امسال هم  ۲۰ هزار میلیارد تومان هدفگذاری کرده است که این رقم بسیار ناچیز است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این نشان می‌دهد که نظام بانکی و ظرفیت‌های ما در خدمت تولید نیست و بالا بودن نرخ سود بانکی از معضلات نظام بانکی است که با نرخ سود لازم مورد نظر سرمایه‌گذاران فعالان اقتصادی ارتباطی ندارد.

کریمی خاطرنشان کرد: تلاش دولت و تیم اقتصادی بر این است که  الزامی که برای همه بانک‌ها ایجاد شد که بر اساس آن نرخ سودی که به سپرده‌ها تعلق می‌گیرد ۱۵ درصد باشد رعایت شود.

وی اضافه کرد: این رقم عدد خوبی برای شروع است  و برای ساماندهی موسسات غیرمجاز که معضل جدی برای فعالیت بانک‌های مجاز ایجاد کرده‌اند قدم‌های خوبی برداشته شده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک مرکزی قول اکیدی به ما داده که سال ۹۶ پایان ساماندهی این موسسات باشد و بتوانیم آرامشی را در کشور شاهد باشیم.

کریمی عنوان کرد: البته کاهش سود بانکی می‌تواند به افزایش نقدینگی کمک کند و افزایشی که این روز‌ها در مورد طلا و نرخ ارز وجود داشته بخشی از آن به سبب ورود بخشی از سپرده‌های نظام بانکی است ولی اگر این حضور درست مدیریت شود و همزمان هم سود تسهیلات و هم سود سپرده‌ها کاهش پیدا کند و به سمت تولید هدایت شود قطعا می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: امیدواریم تلاش‌هایی که در تیم اقتصادی دولت آغاز شده با جدیت بیشتری دنبال شود و شاهد رونق بیش از پیش حوزه اقتصادی و توسعه تولید باشیم که نیاز حیاتی امروز جامعه است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا تعاونی‌ها و تشکل‌هایی که خرد هستند و هم نیاز مالی آن‌ها کم است و هم می‌توانند با نیاز مالی کم اشتغال مناسب را ایجاد کنند در این مسیر از اولویت برخوردار هستند و می‌توانند قدم‌های بلند و موثری را برای این هدف بزرگ بردارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.