کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، فضای سایبری را قتلگاهی برای جوانان دانست و تاکید کرد: استکبار و غرب به دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان ما در مقابل ظلم‌های دشمنان است.

دشمن به‌دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان است/لزوم توجه به قتلگاه سایبری

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مصطفی علما امروز پنج شنبه در نشست با مسئولان قرار گاه فضای مجازی بسیج و سازمان «سراج»، با اشاره به اینکه، هجمه‌های دشمنان در فضای سایبری تازگی ندارد، بیان داشت: از زمان‌های دور تا به امروز این هجمه‌ها وجود داشته و فقط بر حسب موقعیت تشکیلات پیشرفت کرده است.

وی افزود: این وضع فوق‌العاده تنها مختص کشور ما نیست و حتی کشوری مانند هندوستان پخش برخی از فیلم‌ها را محدود کرده و این نشان از وضعیت اسف‌بار این هجمه است که باعث شده همه در اینخصوص احساس خطر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: امروز دشمن فهمیده اساسی‌ترین کاری که بتواند انقلاب را از درون تهی و جوانان را بی‌تفاوت و کشور را آرام آرام چپاول کند، ورود به این عرصه است، که برای رسیدن به مقصود از هیچ کاری چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه گفت: تعبیر مقام معظم رهبری که این محیط مانند قتلگاه است، این را می رساند که جوانان ۱۵-۱۶ ساله اعم از دختر و پسر به خاطر بودن در بحبوحه جوانی قادر به ایستادگی در این محیط را ندارند و برای آنها مشکل است.

آیت ‌الله علما با اشاره به فرمایشات امام (ره) در مسجد اعظم طی سال ۴۲ گفت: از همان ابتدا با وجودی که این محیط وجود نداشت، اما امام راحل در اینخصوص گفت «دشمن می‌خواهد کاری کند که جوانان را بی‌تفاوت کرده، تا کسی نتواند مشتش را در مقابل ظلم دشمنان گره کند و بایستند».

لزوم روشنگری برای جوانان در مقابل نقشه‌های شوم و انحراف دشمنان

وی جوانان را سرمایه‌های کشور معرفی و تاکید کرد: گرچه نمی‌توانیم برخی از اقدامات دشمنان را در فضای مجازی انجام دهیم، اما می‌توانیم روشنگری کنیم و جوانان را از انحرافی که نقشه شوم دشمنان است، نجات دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امام (ره) علی رغم کهولت سن، اما میانگین افرادی که به خود جذب کرد ۲۲ سال بود و این مدیریت امام راحل را در آن وضعیت نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد اتاق فکر و برنامه‌ریزی‌ها لحظه لحظه فضای ناامنی را ایجاد می‌کند و این می‌طلبد که ما نیز در مقابل آنها اتاق فکر تشکیل داده و نگذاریم دشمن به مقاصد شومش برسد.

لزوم بکارگیری اساتید مناسب در دانشگاه‌ها برای پیشگیری از انحراف جوانان

آیت الله علما تاکید کرد: باید به دل دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و... وارد شویم و با بررسی بر روی اساتید، آنهایی را که دلسوز باشند وارد عمل کنیم تا جوانان وارد این عرصه نشوند.

وی با توصیه به خانواده‌ها جهت اشراف و حاکمیت بر فرزندانشان، گفت: نباید با دست خود محیطی بسازیم که فرزندانمان را به خطر بیاندازیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  با تاکید بر ایجاد محیط جذاب برای جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه خطر در کمین و متوجه این قشر از جامعه است، باید برای بازی، تفریح و اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

دشمن حتی از طراحی بر روی کیف و لوازم‌التحریر مقاصد شومش را دنبال می‌کند

وی یادآور شد: امروز دشمنان با روانشناسی و نقشه‌هایی که دارند، حتی از طراحی بر روی کیف‌ها و دفترهای آموزشی مقاصد شومی را دنبال می کنند، لذا باید اشراف عمومی بر این موضوع داشته باشیم.

آیت‌الله علما گفت: با توجه به حساسیت رهبری در خصوص جهاد فرهنگی همه ما باید به این عرصه وارد شویم و رهبر خود را یاری کنیم.

وی با اشاره به تبلیغات دشمنان برای ترویج تفکراتشان در ایران گفت: بیمارستان شوری ها و آمریکایی ها در ایران نمونه همین تبلیغات از طریق ایجاد پروژه‌های خدماتی پیش از انقلاب بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.