مسئول سرویس اطلاعات و امنیت اقلیم کردستان عراق ضمن تاکید بر زنده بودن ابوبکر البغدادی از حمله بسیار پیچیده ای که داعش در صدد انجام آن ضد اروپاست، خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، لاهور طالبانی مسئول سرویس اطلاعات و امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در اندیشه حملات تروریستی در اروپا در انتقام شکست های اخیر این گروه است.

وی طرحهای البغدادی را پیچیده توصیف کرد.

طالبانی درباره خطر ظهور نسل جدید از گروههای تروریستی در عراق در صورتی که اصلاحات سیاسی ریشه ای به عمل نیاید هشدار داد و گفت: از دست دادن مساحت زیادی در اراضی تحت اشغال داعش در عراق و سوریه به مفهوم پایان کار داعش نیست.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی ها حدود ۵۰۰ افراطی انگلیسی در اوج تحرکات این گروه در عراق و سوریه حضور داشتند که بیشتر آنها در جریان عملیات ضد آنها کشته شده اند.

طالبانی مجددا اعلام کرد: البغدادی هنوز زنده است و به احتمال زیاد در مناطق صحرایی در مرز عراق و سوریه به سر می برد. البغدادی به دنبال سلسله حملات جدید ضد انگلیس و کشورهای غربی دیگر است.

وی بیان کرد: داعش به دنبال حملاتی است که توجه رسانه ها را به خود معطوف کند. داعش به دنبال حمله تروریستی بسیار پیچیده است تا اینگونه وانمود کند که پس از دست دادن اراضی تحت اشغالش، توان ورود به جنگ ضد غرب را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.