وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکل کم آبی به سهولت حل نمی‌شود و دولت برای احیاء قنات ها برنامه ویژه ای دارد.

کمبود آب تاریخی است/تلاش برای کم رنگ شدن نقش دلال ها

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های جهاد کشاورزی تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از برنامه‌های بلند مدت این وزارتخانه  نهادسازی برای عرضه محصولات کشاورزی توسط تولیدکنندگان به بازارهای هدف است که این مهم با پشتیبانی دولت صورت می‌گیرد.

وی افزود: خرید و فروش توافقی برخی محصولات کشاورزی از برنامه‌های کوتاه مدت وزارت جهاد کشاورزی است و این مسئله که با کمک تولید کنندگان وضعیت عرضه و تقاضا را متعادل کنیم تا در فصل برداشت زعفران عده‌ای دلال در حق تولید کنندگان اجحاف نکنند را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این طرح، درصدی از بهای محصول به تولیدکننده پرداخت و محصول در انبار ذخیره می‌شود و در صورت مساعد بودن بازار، محصول عرضه و بهای کامل آن به کشاورز پرداخت می‌شود.

 وی در خصوص کم آبی و رفع این مشکل گفت: کشور ما چه موقع پر آب بوده که حالا باشد؟ من نیامدم خراسان رضوی که به کسی قولی بدهم، اجداد ما همیشه مشکل کم آبی داشتند و حالا باید خودمان را با کم آبی تطبیق دهیم و محدوده زندگی‌مان را با این معظل اداره کنیم.

حجتی در خصوص قنات‌ها ابراز کرد: باید به خوبی از قنات ها حفاظت کنیم، تعادل سفره‌های زیرزمینی را قنات‌ها حفظ می‌کنند و باید سرمایه گذاری سنگینی که توسط اجداد ما شده را نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: اعتباراتی از سوی دولت برای قنات‌ها اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از منابعی که در اختیار داریم قنات‌ها را حفظ و احیا کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.