عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بازگشت به سیستم سنتی فروش کالا و حذف برچسب قیمتی از روی محصولات گفت: وزارت صنعت باید پاسخگوی حذف قیمت از روی کالا باشد.

وزارت صنعت باید پاسخگوی حذف قیمت از روی کالا باشد

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم ‌شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر حذف قیمت از روی کالا اظهار داشت: مسئولان وزارت صنعت باید در قبال حذف برچسب از روی کالا پاسخگو باشند؛ چرا که این اقدام هیچ مبنای علمی و عقلی ندارد و اکنون نیز دوران سنتی که مشتری وارد بقالی شده و از یک یا چند تعداد محدود کالای مشابه پیدا کند گذشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون کالاهای مشابه بسیار زیادی در فروشگاه‌های بزرگ و بازار وجود دارند که هیچ شخصی حتی حسابدار و صندوق دار این مجموعه‌ها نیز نمی‌تواند پاسخگوی قیمت این همه کالا باشد.

برای ایجاد رقابت قیمت باید روی کالا درج شود

حسینی شاهرودی ادامه داد: مشتریان اگر بعد از خرید کالا از قیمت مطلع شوند؛ در این صورت قدرت انتخاب از آنها گرفته می‌شود و به نوعی دیگر کالای رقابتی در کشور وجود ندارد. بنابراین حذف قیمت بسیار اشتباه بوده و مشکل را حل نمی‌کند.

وی یادآور شد: این روزها کالاها در فضای مجازی و رسانه های داخلی و خارجی تبلیغات بیشتری دارند و این مبنای انتخاب مشتریان شده است. اگر می‌خواهیم رقابت ایجاد شود قیمت‌ها باید روی کالا درج شود.

وزارت صنعت باید پاسخگوی حذف قیمت از روی کالا باشد

 نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، با بیان اینکه درج قیمت‌ها برای کالاها با کیفیت‌های مختلف الزامی است، افزود: در تمام نقاط دنیا درج قیمت روی کالا وجود دارد و این تصمیم دولت غیرکارشناسی بوده و وزارت صنعت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر اینکه برای ایجاد رقابت مصرف‌کننده باید قیمت کالا را ببیند و سایر کالاها مقایسه کند، تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ و بازار کسب و کار را با چند بقالی سنتی زمان قدیم اشتباه گرفته. چگونه مصرف کننده در فروشگاه‌های بزرگ که شخصی پاسخگوی قیمت نیست می‌خواهد قیمت کالاها را مقایسه و متناسب با قدرت خرید خود اجناس را خریداری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.