۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 561403

جوین- روز شنبه همزمان با هیجدهمین روز ذی الحجه مراسم شبیه سازی واقعه غدیر خم در جوین اجرا می شود.

واقعه غدیرخم در جوین شبیه سازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، در اولین جلسه ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان جوین امام جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه در واقعه غدیر خم رسول خدا با انتخاب جانشین، دین خود را تکمیل کرد، گفت: فلسفه انتخاب جانشین، اداء ولایت بر جامعه است که بر اساس دستور الهی در جهت استمرار ولایت در جامعه اسلامی در روز عید غدیر اتفاق افتاد.

حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور با تاکید بر اینکه احترام به خلفا از خطوط اصلی نظام است، افزود: برای حفظ و تداوم وحدت در جامعه و توسعه دین مبین اسلام باید از تفرقه پرهیز کنیم.

فرماندار جوین نیز در این جلسه با بیان اینکه حادثه غدیر باید جدید بماند و همچون آب در پیکره جامعه همواره جاری باشد، اظهار داشت: هدف ستادهای بازسازی واقعه غدیر جدید نگهداشتن و جاری نگهداشتن این واقعه بزرگ تاریخ اسلام است.

جمشیدی اظهار داشت: مراسم بزرگ بازسازی واقعه غدیر در سالروز انتخاب حضرت امیر المومنین(ع) به عنوان امامت مسلمین در روز عید غدیر در محل شهر تاریخی آق قلعه جوین برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جوین نیز در این جلسه از برپایی ایستگاه های صلواتی ولایت در مرکز و روستاهای شهرستان و نیز سراسر مسیر و جاده اصلی این شهرستان در دهه ولایت خبر داد.

مجید نقابی افزود: در دهه ولایت علاوه بر باز سازی واقعه غدیر جشنواره غدیر و شب شعر ولایت نیز در مرکز شهرستان جوین پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.